Wegvallende remdruk dedra '91

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
M.A. v.d. Zeijde

Wegvallende remdruk dedra '91

Unread post by M.A. v.d. Zeijde »

Ik ben in het bezit van een dedra 1.8 ie uit '91. Een hele fijne auto maar op dit moment met een klein probleempje. De remdruk wil nog wel eens wegvallen. Vooral 's- morgens als het wat kouder is. Het pedaal zakt dan als ik hem intrap helemaal naar beneden en er is een minimale remwerking. Als het wat warmer is dan gebeurt dit ook wel eens, maar veel minder vaak. Hij remt dan ook gewoon goed. Verder is het mij ook opgevallen dat als de auto stil staat en je trapt het pedaal hard in, dan gaat het even goed en na een seconde of 10 zakt hij ook naar beneden. Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet misschien waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Michiel
Hans

Re: Wegvallende remdruk dedra '91

Unread post by Hans »

Ik ben zo a-technisch als wat, maar dit lijkt me typisch een geval van een te laag remvloeistofpeil. Gewoon even bijvullen dus!

Mvg,
Hans
DJ

Unread post by DJ »

hoofdremcilinder is kapot.
ook een goede gelegenheid om je remvloeistof te verversen..

vr. groet.
M.A. v.d. Zeijde

Hoi, Hans,

Bedankt voor de tip, maar dit was het eerste waar ik naar gekeken heb. Het remvloeistofpeil staat gewoon op max, dus dat is het niet. Ik heb van DJ een bericht gekregen dat hij denkt dat de hoofdremcilinder kapot is, dat bevestigt eigenlijk mijn vermoeden.

Met vriendelijke groet,

Michiel
M.A. v.d. Zeijde

Hoi, DJ,

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, ik had al een aantal dingen gecontroleerd zoals remvloeistofpeil, de remklauwen, de vacuumslang etc. en had zelf ook al het idee dat het de hoofdremcilinder was, maar wilde toch ook even de mening van een ander horen.
Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Michiel
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”