Lancia Thema 2,8 v6 '91 stottert

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Niels Broertjes

Lancia Thema 2,8 v6 '91 stottert

Unread post by Niels Broertjes »

Goeiendag allemaal,

Ik ben via een beetje zoeken op deze site gekomen en ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.Ik heb een lancia Thema 2,8 v6 uit 1991 met 180.000 op de teller. Deze auto heb ik net een maand geleden gekocht. Mooie bak, maar als ik het gas vol intrapte, dan stotterde hij eerst en schoot dan naar voren. Nu is van het weekend het alleen maar erger geworden en hij stottert nu niet alleen bij gas geven, maar nu om de 5 seconden.

Ik heb hier de wegenwacht erbij gehaald en die zeiden dat het de bougies waren. Ik heb de bougies de volgende dag vervangen. Geen resultaat. Nu zat ik aan de bobinekabel als hij liep, en hij sloeg dan steeds af.Dus ik de bobinekabel vervangen... ook al geen resultaat. Nu vraag ik me af wat het kan zijn en of iemand dit eerder heeft gehad.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Mvg. Niels Broertjes.
J.Vermeulen

Re: Lancia Thema 2,8 v6 '91 stottert

Unread post by J.Vermeulen »

Beste Niels,

Het lijkt mij het beste dat je allereerst naar de verdelerkap gaat kijken???
Want hier is in het verleden een modificatie op gekomen, indien deze modificatie niet is toegepast op de auto dan zal de verdeler op den duur inwendig defect raken.

Veel succes

J.vermeulen
Auto bedrijf de Linge

Re: Lancia Thema 2,8 v6 '91 stottert

Unread post by Auto bedrijf de Linge »

Beste Niels,

Het lijkt mij het beste dat je allereerst naar de verdelerkap gaat kijken???
Want hier is in het verleden een modificatie op gekomen, indien deze modificatie niet is toegepast op de auto dan zal de verdeler op den duur inwendig defect raken.

Veel succes

J.vermeulen
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”