Aankoop Dedra SW

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Twinny

Aankoop Dedra SW

Unread post by Twinny »

Hallo,

Ik ben van plan een Dedra 1.8 SW te kopen van 10-95 met 181.000kms. Wie kan mij tips geven, waar ik op moet letten. Ik heb een proefrit gemaakt, maar als de auto stapvoets rijdt, klinkt de motor een beetje vreemd, een beetje het geluid van klepstoters ertussen, klinkt een beetje alsof hij maar op 3 pitten loopt...
Wie herkent dit geluid en kan mij zeggen of dit verontrustend is. De auto ziet eruit als nieuw, dus zal op zich wel netjes onderhouden zijn. Ook zou ik willen weten of het onderhoud van een Lancia ongeveer hetzelfde is qua kosten als bij Alfa, ik heb n.l. altijd Alfa gereden maar men beweerd in de wandelgangen dat Lancia veeeeeel duurder is???? Is de kms stand van de dedra trouwens hoog of valt het wel mee?

Alvast bedankt voor jullie advies!

MVG
Reza Hamberg
Hans

Re: Aankoop Dedra SW

Unread post by Hans »

Als de auto er als nieuw uitziet EN hij heeft 181.000 km gereden (gem. per jaar 26.000 km) dan moet de vorige eigenaar hem wel netjes behandeld hebben (of over laten spuiten) Het ligt eraan welke Alfa je vergelijkt met welke Lancia, maar in principe maakt het weinig verschil of je een Alfa 155 1.8 TS of een Dedra 1.8 16v hebt (lijkt me, maar ik weet het niet vanuit de praktijk). Als je het geluid niet vertrouwt moet je eens een andere Dedra bekijken (beluisteren), er zijn er genoeg!

Succes!
aj

Re: Aankoop Dedra SW

Unread post by aj »

dat nokkenas geluid kon wel eens een defekte nokkenas betekenen. heb ik net gehad met een 19tds .
dus laat dit goed inspecteren
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”