walmende uitlaat

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Gerard

walmende uitlaat

Unread post by Gerard »

Liefhebbers,

Ik heb een Dedra 1.9 TD SW uit '98. Zelfs als-ie flink warm is rookt hij nogal (en bij lichtelijk extra geasgeven helemaal). Dit probleem kan verholpen worden door een beurt, want zo is het de vorige keer ook opgelost. Echter dat duurt nog 8.000 km (bij 140.000) en hij heeft nog maar 12.000 sinds de vorige grote beurt gereden. Ik wil proberen of ik het zelf op kan lossen (= leuk en kost minder). Nu heb ik de luhctfilter al vervangen, maar dat helpt niet veel. Ik weet het echte probleem niet (kleppen, brandstoffilter o.i.d.). Wie wil me hiermee helpen? Alvast bedankt!

Groeten, Gerard
Classic Passion

Re: walmende uitlaat

Unread post by Classic Passion »

begin eens met te vertellen welke kleur de walm is
Wit is water, blauw is olie en zwart is benzine dan zit je alvast een stukje op weg

Cock
www.classicpassion.nl
Henk

Unread post by Henk »

Als er zwarte benzinewalm uit jouw diesel komt, wordt het zaak om de wegenwacht te bellen (of wellicht Classic Passion). Dan is er iets heel erg mis.
Sterkte ermee,
Henk
Classic Passion

Unread post by Classic Passion »

ja daar moet ik natuurlijk even op reageren natuurlijk want ik had er even overheen gelezen dat het een td tje was. Maakt overigens voor de rook niks uit. Het ligt in het geval van zeer veel zwarte rook nog steeds aan de brandstofkant. Alleen is het in dit geval diesel. Opnieuw uitklokken van de brandstofpomp zou dan bv een oplossing kunnen zijn maar mag nooit zo snel na een beurt voorkomen.
Overigens heb ik vroeger zakelijk een lease Delta HPE Td greden en die wilde ook best wel flink roken met name als er flink werd doorgereden

Cock
Classic Passion
Eric M.

Unread post by Eric M. »

ik rij voor m'n werk een dieselbus die erg rookt ( zwart ) bij het optrekken,
en dat doet hij al 4 jaar zonder problemen.
Ik zou dus eerst naar de garage bellen en de wegenwacht als hij ermee opeens stopt :)

Mvg,

Eric

p.s.
wil niet zeggen dat het Góed is...
J Vermeulen

Unread post by J Vermeulen »

Geachte diesel rijder,

Roken tijdens het optrekken kan vele oorzaken hebben. Een onjuiste afgestelde pomp timing is er een van , meestal gaat dit gepaard met zeer slechte koude start.
Egr systeem (indien aanwezig)wat onjuist is afgesteld kan ook van grote invloed zijn.

*** gemodereerd. Aub geen gratis reclame***

J.Vermeulen
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”