Ruitenwisser motor

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Martin

Ruitenwisser motor

Unread post by Martin »

Ik heb Dedra uit 93 1.8ie le.
Mijn ruitwissers doet het prima op normaal stand, maar als ik de interval stand wil gebruiken dan gaat hij met volle kracht naar boven and stottered het weer naar beneden, het klinkt alsof er tandjes afgebroken zijn in de motor zelf.ik weet er geen raad mee...
ruit is zuiver en splinternieuwe ruitwissers zit erop.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes
Andy

Re: Ruitenwisser motor

Unread post by Andy »

Het schijnt nogal een probleem te zijn die ruitenwissers.
Bij mijn dedra uit '97 (1.8 ls 78000 Km) stoppen de ruitenwissers regelmatig vanzelf in de interval stand en ook het probleem wat jij beschrijft is mij niet geheel onbekend.
(zie voorgaande berichten over ruitenwissers)

Groetjes @ndy
Frank

Unread post by Frank »

Ook ik heb hetzelfde probleem. Met de huidige weersomstandigheden zeer vervelend. Ik heb nu een
nieuw mechaniek en motortje besteld. De dealer adviseerde om dit gewoon nieuw te bestellen, omdat je bij oplapmiddelen zo weer in de problemen zit. Het schijnt een bekend probleem te zijn, dat er iets door brandt. Ik heb een dedra SW uit '97 1.8 vvt ls. De kosten zijn ong. inclusief montage euro 250. Best duur,
maar dan ben je er zeker van af. Of weet u een goedkopere oplossing?

groet Frank
Martin

Unread post by Martin »

Ik heb hetzelfde Vraag gesteld bij lancia.pagina.nl en ik heb deze reactie gekregen....alvast bedankt ton

Auteur: Ton (---.lr.tudelft.nl)
Datum: 18-11-02 10:24

Bekend probleem, heeft geloof ik iets met vet in het motortje te maken. Op de volgende web pagina staat hoe je het op kunt lossen voor een alfa 155, zal voor een Dedra wel niet veel anders zijn
213.84.81.13/artc_technisch/ruitenwisser/ruitenwissermotor.htm

Ik heb het probleem zelf ook, heb er mee leren leven, lastiger probleem is dat bij mij de interval er na een minuut of wat (verschilt per keer) mee ophoudt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Ton, Dedra 1.8 VVT SW
Fritz

Unread post by Fritz »

Ik heb een Lancia Delta. Ik heb het zelfde voor en ik ben naar de garage geweest Daar hebben ze een nieuwe intervalschakeling gemonteerd. Alles was weer goed voor een jaar.Ik heb nu al 3 dergelijke intervalschakelaars vernieuwd. Ik was het beu en heb de defecte open gedaan en wat zag ik. In deze schakeling zit een kleine relais, de kontakten waren afgebrand (Italiaans speelgoed). Ik heb een degelijke relais gebruikt (van de verlichting) en in de motorruimte gemonteerd. Het is nu 3 jaar geleden en alles is nog OK.
Martin

Re: Ruitenwissers doen het weer prima

Unread post by Martin »

Hij doet het weer prima.

Ik heb de sleep kontakten schoon gemaakt,die zat onder het vet,geen goeie contact dus.

Nogmaals dank ton

Groetjes
Tiny

Unread post by Tiny »

Aan de deelnemers van de berichtgeving over "ruitenwissermotor",

Hartelijk bedankt voor jullie inbreng en perfecte manier van communiceren!

Groeten van een Dedrarijder.
Andy

Unread post by Andy »

Ik heb ook het ruitenwissermechaniek uitgebouwd precies volgens de beschrijving en inderdaad, er zat een hele hoop vet op de sleepcontacten.
Alles gaat nu weer "gesmeerd"

Met vriendelijke groet,

Andy
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”