Hallo allemaal,
Ik heb een mooie lancia derdra uit 1997 maar er is een probleem.
De ruitenwisers vegen de ruit niet goed schoon maar schrapen over de ruit.
De ruitenwisserbladen zijn reeds vervangen maar dit bood niet veel verbetering.
Zijn er nog tips of is dit een "dedra probleem??"
Met vriendelijke groet,
Andy Lemmens
Ruitenwissers
Re: Ruitenwissers
Er zijn twee typen ruitenwissers gebruikt bij de Dedra: open en dicht. Ik heb met de mijne (open) geen probleem. Het kan ook aan je voorruit liggen; hier zijn speciale schoonmaakmiddelen voor.
Gerard
Gerard
Re: Ruitenwissers
Hou het er maar op dat er een hardnekkige aanslag (uitstoot uitlaatgas van vóórrijdende auto's en autowas) aan de buitenkant van de voorruit zit die er met huis- en tuinmiddeltjes niet af te halen is.
Vooral in de herfst komt de verveeloor ook bij mijn gekoesterde Dedra 1.8 LS (1995) opdagen.
Sinds jaren gebruik ik dan een product dat ik bij de automaterialenhandel kocht omdat niets van wat ikzelf had bedacht hielp.
Het spul heet Auto Glass Stripper en is van de (Amerikaanse) producent NO TOUCH ( zotte naam overigens, of zegt het: geen aanraking/ hechting?). Ik betaalde destijds fl. 13,95 voor een flacon van 0,25 ltr.
In ieder geval lijkt het of ik geen voorruit meer in de auto heb nadat ik het middel heb gebruikt; zó goed is het zicht daarna.
De rubbers van mijn ruitewissers zijn al oud. Ik maak ze schoon met spiritus en laat ze van de ruit los staan tot ze droog gedampt zijn.