Spuiter/plaatwerker

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
D. ten Cate

Spuiter/plaatwerker

Unread post by D. ten Cate »

Ik ben op zoek naar een spuiter/plaatwerker die mijn Thema eens goed onderhanden kan en wil nemen. Wie heeft zeer goede (slechte heb ik helaas al) ervaringen? AUB, e-mail me!
Classicpassion

Re: Spuiter/plaatwerker

Unread post by Classicpassion »

Hallo mijnheer of mevrouw Ten Cate

Als beroep doe ik sinds een aantal jaren restauratie van klassieke auto's, met name Italianen.Daarnaast onderhoud ik mijn eigen Thema en die van een klant.
Ik solliciteer niet naar het werk aan Uw auto maar wil U hierbij wel enige hints geven
Aangezien ik zelf prive Thema rijd weet ik zo langzamerhand wat de slechte plekken kunnen zijn.
Ook weet ik dat, hoe zeer het mij ook spijt, de dagwaarde van de auto's dermate laag is dat plaatwerken/spuiten economisch beslist niet verantwoord is.
Ik denk dan ook dat, tenzij er emotionele redenen zijn of het wellicht een 8.32 betreft, het niet verstandig is om een Thema te laten plaatwerken.
Ik weet uiteraard niet wat de specifieke problemen met Uw auto zijn.
De normale slechte delen zijn bij de sedan's de wielranden achter, tussen deur en achterwiel. In ernstig gevallen kan dit, en zeker bij de SW doorgaan tot de, ongeveer daaronder aanwezige, wielophanging . Goede reparatie van de wielophanging is lang niet eenvoudig maar ook de reparatie van het achterscherm is, door het ontbreken van reparatieplaatwerk, een relatief dure kwestie daar het handmatig bijgeklopt moet worden ( ter illustratie : van bv een Opel Astra koop je zo'n reparatiestukje voor een paar tientjes)
De oplossing die dan vaak gekozen wordt, is een lading plamuur erover, maar helaas is dat maar een kortstondige oplossing.
Daarnaast hebben de meeste sedan's last van roestplekjes om de achterruit.
Om dit goed op te lossen is ook niet eenvoudig en dus wordt ook hier de boel meestal maar dichtgesmeerd.
Let dus op dat U zich dat niet laat gebeuren.
Voor wat betreft het spuiten: dat besteden wij ook uit maar goede en goedkope spuiters blijken niet te bestaan !

Ik wens U veel succes en mocht U nog vragen hbben dan hoor ik het wel
Cock Ooms (www.classicpassion.nl)
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”