bekende problemen met 2.8 V6 automaat

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Marcel

bekende problemen met 2.8 V6 automaat

Unread post by Marcel »

Hallo,

Ik ben zojuist in het bezit gekomen van een Lancia Thema 2.8V6 automaat uit 1990.

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen, en wat de "standaard" ouderdoms kwalen zijn.

ZOVER: Carosserie is nog in goede staat, interieur netjes onderhouden, bak is in 1999 gereviseerd, alarm werkt niet helemaal. Motor klinkt aardig....alhoewel af en toe een kleine ratel volgens mij.

DUs opmerkingen op bovenstaande...laat even een berichtje achter!

Vriendelijke groet en hartelijk dank, Marcel
mel

Re: bekende problemen met 2.8 V6 automaat

Unread post by mel »

Ik heb nog een Lancia thema V6, waar de radiatorslang van kapot en uitlaat moet gemaakt worden.

Verder moet de bij het linkerwiel de plaat waar de band op rust worden vervangen en zit er een grote ster in de voorruit.

Hoeveel bied je hiervoor hij is van 1990 en benzine.
Verder is de motor wel ok.

Met vriendelijke groet,

Mel
Edje

Re: bekende problemen met 2.8 V6 automaat

Unread post by Edje »

Ik ben sinds September in het bezit van een 2.8v6 automaat uit 1990.
Ik heb last gehad van een lekke onderste koelwaterslang. Momenteel is mijn koelwatersensor kapot, gelukkig is het geen zomer en ik rij weinig files, maar toch is het lastig in de stad. Voor zover problemen aan het koelvloeistofsysteem......
Mijn uitlaat moet ook vervangen worden (achterste deel). Voor de rest alleen wat kleine electrische storingen aan metertjes en deurvergrendeling.
Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden. Nadeel dat ie veel verbruikt, maar dat weet je van te voren.
Richard

Re: bekende problemen met 2.8 V6 automaat

Unread post by Richard »

Hallo,

Ik ben sinds december 2000 in het bezit van een Lancia Thema 2.8 V6 automaat uit 1991. Bij aanschaf liep de motor zeer onregelmatig. Na het vervangen van het luchtfilter, verdeelkap, rotor, bougies, bougiekabels en injecteurs loopt deze weer als een zonnetje. Verder heb ik onlangs ivm de APK de schokbrekers achter en de wiellagers achter vervangen. Op een paar kleine dingen na, zoals een defecte passagierstoelverwarming en een lekkende olietemperatuurzender is mijn Thema weer zo goed als nieuw. Een nadeel is inderdaad het benzineverbruik, vooral met 17 inch velgen en bandenmaat 235x17x40, maar daar heb je dan ook alle luxe en heel veel rijplezier voor.

Met vriendelijke groeten, Richard
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”