Het wordt weer kouder, en als strakjes de temp onder de 5 graden zakt begint de ellende weer.
Het schijnt dat de airco dan uitschakeld, waarom weet ik niet maar het zou een beveiliging zijn.
Waarom andere merken ( buiten de alfa en de seat ) hier geen last van hebben weet ik niet.
Op de deur aan de bijrijders kant zit een driehoekig afdekplaatje met een stekker er achter.
Als je dit los trekt is de rechterspiegel niet meer te bedienen, maar de tempsensor is ook uitgeschakeld... Hij geeft dan netjes 10 graden aan...
Ik zal tzt eens proberen om bij een temp onder de 4 graden deze stekker los te trekken om zo te zien of de airco wel aanspringt om te ontwassemen.
Ik ken iemand met een seat cordoba waarbij dit werkt.
Bericht volgt tzt
Of heeft hier al iemand ervaring mee.
ontwasemen
Re: ontwasemen
De airco werkt wel degelijk inde wintermaanden. Zorg er voor dat het orange lampje brand van de airco en stel de temperatuur in. Het ontwazemen gaat vanzelf, je kan het ook met de knop "max" doen. Ik heb twee jaar met mijn lybra gereden en altijd heeft de airco het gedaan, ook bij zeer lage temperaturen.
Dat de airco bij kou niet werkt is pure onzin!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Gr. Marc
Dat de airco bij kou niet werkt is pure onzin!!!!!!!!!!!
Gr. Marc
Vreemd,
Er zijn namelijke complete epistels geschreven op het forum over problemen met ontwasemen.
Wellicht heb jij een Lybra van een later bouwjaar.
Die van mij is van 2001 ik krijg 'm op geen enkele manier fatsoenlijk droog als het buiten koud en vochtig is.
mijn ervaring met een 2000 model is ook dat de luchtbehandelaar het doet zodra je dat wenst, ongeacht de buitentemperatuur.
als die het niet doet: laat eens de vulling controleren!
als die het niet doet: laat eens de vulling controleren!
De ontwasseming doet het wel, alleen de airco sprint er uit onder de 3 graden, dat is inderdaad een beveiliging.
En inderdaad dan werkt de verwarming wel maar de luchtdroging niet en de miserie van de dichte ruiten begint weer. Mijn airco koelt en droogt geweldig goed, maar vanaf de 3 ° is het ook om zeep, zeker als de wagen buiten overnacht is dit gevaarlijk. (model 1999).
Mijn Lybra van 2000 heeft altijd buiten gestaan en in de wintermaanden waren de ruiten ALTIJD in "no-time" glashelder.
Marc
Marc
Hoi,
eergisteren avond kreeg ik het geluidssignaal dat het buiten maar 3°C was en in no time waren de ramen aangedampt. Dus de airco houdt ermee op onder die temperatuur. Lybra lx 2002
eergisteren avond kreeg ik het geluidssignaal dat het buiten maar 3°C was en in no time waren de ramen aangedampt. Dus de airco houdt ermee op onder die temperatuur. Lybra lx 2002
-
Helemaal mee eens.
Airco werkt in de wintermaanden prima, maar dan wel met deze instellingen.
Onze Lybra is van dec. 2000.
Airco werkt in de wintermaanden prima, maar dan wel met deze instellingen.
Onze Lybra is van dec. 2000.