Omdat ik wil overstappen op een Thesis, is mijn Lybra 1.9 jtd SW te koop.
- uitvoering: Emblema (met donker getinte achterramen)
- kleur: lichtgroen/blauw metallic
- interieur: leren bekleding tobacco (midden bruin, bijzonder netjes)
- bouwjaar: 2003
- kilometerstand: 105.000
- BTW-auto
- glazen schuif/kanteldak electrisch bediend (orgineel)
- cruise control
- import uit Duitsland (kenteken feb 2008)
Ben je geinteresseerd, stuur dan een mailtje. Ik stuur je vervolgens nadere informatie en foto's retour.
Te koop: nette Lybra 1.9 jtd SW Emblema, 105.000 km
Re: Te koop: nette Lybra 1.9 jtd SW Emblema, 105.000 km
Gerrit,
Ik ben ook geïnteresseerd. Graag info over onderhoud (bijv. distributiesnaar-status) en prijs.
Emblema... dus met nav?
mvg Dick
Ik ben ook geïnteresseerd. Graag info over onderhoud (bijv. distributiesnaar-status) en prijs.
Emblema... dus met nav?
mvg Dick
Goedenavond,
Ik ben beig met het inporteren van een Lybra uit Duitsland. Blijkbaar heb jij er goede ervaring mee. Heb je dat via een importbedrijf gedaan, zo ja via welke? Hoe kom je erachter of een km stand klopt daar bij die duitsers?
Dankje!
Alexander
Ik ben beig met het inporteren van een Lybra uit Duitsland. Blijkbaar heb jij er goede ervaring mee. Heb je dat via een importbedrijf gedaan, zo ja via welke? Hoe kom je erachter of een km stand klopt daar bij die duitsers?
Dankje!
Alexander
Ha Alexander,
Teveel eer!
Ik heb de mijne gewoon in NL: gekocht. Ik denk dat je je vraag aan GerritH (boven in de thread) moet sturen. Hij heeft de zijne in DE gekocht.
Overigens kan je van de km stand nooit op aan, *tenzij* het onderhoudsboekje aangeeft dat de km-stand wel kloppen kan: met name bij de allereerste Lybra's ('99) werd een wat exotische Hitachi ECU (Engine control Unit - het ding dat de inspuiting en alle overige motormanagement regelt) ingebouwd die wat vreemde signalen aan het instrumentenpaneel afgaf, welke dan stuk ging en op zijn beurt de ECU opblies, waardoor er zowel een nieuwe ECU als nieuw intrumentenpaneel in moest. Dat probleem is in vroeg 2000 verholpen, maar de kilometerstand werd door dat nieuwe paneel ineens wel veel lager
Als het ding altijd goed is onderhoudenj zit er een boekje bij, wat een boerenverstand indicatie moet geven.
De Lybra's daarna hebben een zeer behoorlijke levensduur. Met name de 1.8 en 1.9jtd exemplaren rijden met gemak zo'n 300k kilometers.
Dus vraag GerritH eens naar z'n ervaringen.
Veel succes!
Dick
Teveel eer!
Ik heb de mijne gewoon in NL: gekocht. Ik denk dat je je vraag aan GerritH (boven in de thread) moet sturen. Hij heeft de zijne in DE gekocht.
Overigens kan je van de km stand nooit op aan, *tenzij* het onderhoudsboekje aangeeft dat de km-stand wel kloppen kan: met name bij de allereerste Lybra's ('99) werd een wat exotische Hitachi ECU (Engine control Unit - het ding dat de inspuiting en alle overige motormanagement regelt) ingebouwd die wat vreemde signalen aan het instrumentenpaneel afgaf, welke dan stuk ging en op zijn beurt de ECU opblies, waardoor er zowel een nieuwe ECU als nieuw intrumentenpaneel in moest. Dat probleem is in vroeg 2000 verholpen, maar de kilometerstand werd door dat nieuwe paneel ineens wel veel lager

De Lybra's daarna hebben een zeer behoorlijke levensduur. Met name de 1.8 en 1.9jtd exemplaren rijden met gemak zo'n 300k kilometers.
Dus vraag GerritH eens naar z'n ervaringen.
Veel succes!
Dick
Ik heb zelf gezocht op internet. Nadat ik een goeie had gevonden, de rest door mijn garage laten doen. Ze zitten in de grensstreek en doen dat zeer regelmatig voor klanten. Voor het zelfde geld heb je zo een betere auto met minder kilometers en een betere uitrusting.
Ik adviseer je wel er altijd zelf heen te rijden om een proefrit te doen. Ook is het belangrijk er voor te zorgen dat er onderhoudsdocumentatie bij zit. Mocht je in Nederland de auto weer eens willen verkopen, dan is dit cruciaal. Zit het er niet bij, dan krijg je een lage inruilprijs.
Nog een tip: probeer eens in Zwitserland te zoeken. In Duitsland is exporteren naar Nederland inmiddels uitgebreid bekend en daardoor zijn de prijzen minder laag dan vroeger.
Ik adviseer je wel er altijd zelf heen te rijden om een proefrit te doen. Ook is het belangrijk er voor te zorgen dat er onderhoudsdocumentatie bij zit. Mocht je in Nederland de auto weer eens willen verkopen, dan is dit cruciaal. Zit het er niet bij, dan krijg je een lage inruilprijs.
Nog een tip: probeer eens in Zwitserland te zoeken. In Duitsland is exporteren naar Nederland inmiddels uitgebreid bekend en daardoor zijn de prijzen minder laag dan vroeger.
Ha Gerrit,
Dank je voor je advies. Ik ga zeker ook Zwitserland proberen.
Wat is de naam van het autobedrijf die het voor jou hebben gedaan?
Dank je en vriendelijke groet,
Alexander
Dank je voor je advies. Ik ga zeker ook Zwitserland proberen.
Wat is de naam van het autobedrijf die het voor jou hebben gedaan?
Dank je en vriendelijke groet,
Alexander
Hej Dick!
Dan voor je tips. Gek dat er kein 'Nationale Autopasz' ist, oid.
Dan voor je tips. Gek dat er kein 'Nationale Autopasz' ist, oid.