Ruitenwisser-probleem maar dan anders?

Discussie en vraagbaak over Lybra
Remon

Ruitenwisser-probleem maar dan anders?

Unread post by Remon »

Zoals in meerdere onderwerpen van dit forum terug te lezen is heb ik met mijn jtd Sw ook wel eens problemen gehad met de stilstaande ruitenwissers tijdens het rijden. Oplossing was altijd even simpel om even door te tikken en voila het probleem was opgelost.

Echter sinds gister doen de ruitenwisser helemaal niets meer!

Heb alles uit elkaar gehaald (oude type motortje), opnieuw ingesmeerd en uitgeprobeerd. Mocht echter niet baten. Zet ik de motor op 12v dan draai deze gewoon. Staan ook stroom op de geleiders. Ik snap er dus nix van.

Vind het zonde om gewoon een nieuwe motor te kopen, deze doet het gewoon! Achterwiiser werkt normaal en verder is er niets met de lybra aan de hand.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd kan zien?

Hoor het graag!

Gr. Remon
J de Jager

Re: Ruitenwisser-probleem maar dan anders?

Unread post by J de Jager »

Hoi Remon,

Ik heb soms hetzelfde. Komt altijd voor op interval stand. Dan doet ie ineens niks meer. Of vanuit rust en dan aandoen. Meestal na een paar minuten werkt de boel weer. Hoor wel een relais schakelen als ik de stengel beweeg. Heb ook al de stekkerverbinding gecontroleerd maar dat was allemaal goed. Heb de ruit nu ingesmeerd met RainX en dat bevalt zo goed dat je eigenlijk bijna geen ruitenwisser meer nodig hebt. Volgende maand moet hij toch voor de APK en dan laat ik er wel een nieuwe motor inzetten.
jan

Unread post by jan »

Ik had net hetzelfde, halverwege de beweging stond de ruitenwisser gewoon stil, en ging dan even later de zwaaibeweging afmaken, kwam alleen voor op intervalstand, in de garage hebben ze de zaak even doorgesmeerd en sindsdien alles ok
Die rain X, goed spul ?? ken ik niet
groeten, jan
derkdejong

Unread post by derkdejong »

ja, dat wekt ook mijn belangstelling....
eerste hit bij google: http://www.newminiclub.nl/forum/about4468.html
gaat weliswaar over mini´s maar bijzonder positieve verhalen voor maar 8,95.
´k ga d´r ook maar eens aan!
J de Jager

Unread post by J de Jager »

Die van mij heeft het ook alleen maar tijdens de intervalstand.

RainX werkt erg goed. Zeker als de raam net is ingesmeerd glijdt al het water vanaf een kilometertje of 60 per uur omhoog. Ook worden de druppels direct heel klein als ze op het glas vallen door de gewijzigde oppervlaktespanning. Het enige nadeel vind ik dat wanneer je de ruitenwisser wel gebruikt (bijv in de stad) dat er dan veel sneller strepen worden getrokken.
Remon

Unread post by Remon »

Nou morgen komt er via Tuynder een nieuwe motor (78 euro ex btw) binnen. Met dit weer helemaal geen ruitenwisser hebben is nou niet echt prettig rijden...
Alex Hoekstra

Unread post by Alex Hoekstra »

Er zit volgens mij ook nog een stuurprint ergens onder de motorkap, die gaan ook wel stuk.

Alex.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”