niet aanslaan motor

Discussie en vraagbaak over Lybra
Andres

niet aanslaan motor

Unread post by Andres »

Het volgende: Mijn Lancia (1.8 16V VVT) start niet altijd. Soms moet ik wel 5 of 6 keer starten voordat hij aanslaat. Doorstarten helpt niet, als hij niet direct aanslaat kan ik direct stoppen en nog een keer proberen. Soms start hij in een keer soms in 2 keer en soms pas in 6 keer of vaker. Als hij loopt, loopt hij goed en slaat nooit af. Hij doet het met koude motor, warme motor, na korte afstanden en lange afstanden. Kortom hij start onder alle omstandigheden soms niet.
Heb het idee dat hij dan niet vonkt.(hoor br.st. pomp wel) Heb daarom al bdp-sensor vervangen en relais van onsteking/injectie. Tevens extra massa-kabel tussen kleppendeksel en carrosserie gemaakt.

Zou het de fase-sensor (die bij de uitlaatpoulie)kunnen zijn?
Die schijnt nooit kapot te gaan volgens de dealers maar dit probleem schijnt ook niemand te kennen, behalve ik dan....

Kortom, op de duur slaat hij altijd wel aan, het kost een paar pogingen soms wel 6 keer of vaker, soms gaat het een paar dagen goed dat hij in een keer start maar vervolgens is het weer pet...

oh ja, hij geeft geen fout in de diagnose-tester bij de lancia dealer.....

Hoop dat iemand me kan helpen.
Gerben

Re: niet aanslaan motor

Unread post by Gerben »

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 2.0 sw !!!!! ( binnen garantie direct na aanschaf 90.000 km )
Eerst hadden ze bij de dealer de fasesensor vervangen . ( dus ook nieuwe riemen + rollen ) toen dit niet hielp de bdp sensor , dat hielp ook niet en na nog een week zoeken bleek het iets te zijn met de branstofpomp . Ik heb daarna nooit geen probleem gehad ( 116000 ) . Heel veel suc6 !!!!!
J de Jager

Unread post by J de Jager »

De bdp sensor schijn je ook te kunnen zien. Op het moment dat de startmotor loopt moet de toerenteller uitslaan. Gebeurt dit niet dan is het de BDP sensor.
Is bij jou dus niet het geval. Wat het dan wel is is erg lastig te bepalen denk ik. Het lijkt er toch op dat de ontsteking niet wordt ingeschakeld. Kun je wel nagaan of er brandstof wordt ingespoten tijdens het starten?
hans

Unread post by hans »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 2.0.Toen heb ik tegen alle zeer profesionelle hulp in toch zelf de injectoren gecontroleerd en er bleek er een na te druppelen. deze heb ik vervangen en het probleem is volledig verholpen. ook bij een koude start had ik startproblemen wat volgens experts niet kan. Echter bij mij toch wel.
Succes gr HansAndres schreef:
>
>
> Het volgende: Mijn Lancia (1.8 16V VVT) start niet altijd.
> Soms moet ik wel 5 of 6 keer starten voordat hij aanslaat.
> Doorstarten helpt niet, als hij niet direct aanslaat kan ik
> direct stoppen en nog een keer proberen. Soms start hij in
> een keer soms in 2 keer en soms pas in 6 keer of vaker. Als
> hij loopt, loopt hij goed en slaat nooit af. Hij doet het met
> koude motor, warme motor, na korte afstanden en lange
> afstanden. Kortom hij start onder alle omstandigheden soms
> niet.
> Heb het idee dat hij dan niet vonkt.(hoor br.st. pomp wel)
> Heb daarom al bdp-sensor vervangen en relais van
> onsteking/injectie. Tevens extra massa-kabel tussen
> kleppendeksel en carrosserie gemaakt.
>
> Zou het de fase-sensor (die bij de uitlaatpoulie)kunnen zijn?
> Die schijnt nooit kapot te gaan volgens de dealers maar dit
> probleem schijnt ook niemand te kennen, behalve ik dan....
>
> Kortom, op de duur slaat hij altijd wel aan, het kost een
> paar pogingen soms wel 6 keer of vaker, soms gaat het een
> paar dagen goed dat hij in een keer start maar vervolgens is
> het weer pet...
>
> oh ja, hij geeft geen fout in de diagnose-tester bij de
> lancia dealer.....
>
> Hoop dat iemand me kan helpen.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”