navigatie G2 of G3?

Discussie en vraagbaak over Lybra
frans

navigatie G2 of G3?

Unread post by frans »

Heb volgens op deze site vermelde gegevens vastgesteld dat mijn lybra G3 zou moeten hebben
(LANA 629D) Nu heb ik copieen van G3 CD's van duitsland/spanje/italie en frankrijk maar die blijven op "navigatie wordt gestart ' hangen, ik kan geen bestemmingen ingeven! Kun je dat alleen maar als je in het betreffende land bent?
Wie heeft goede raad? (anders moet ik ze terugsturen naar de verkoper, erg vervelend)
liefst mailen naar fransmieke@chello.nl Alvast bedankt!
robin

Re: navigatie G2 of G3?

Unread post by robin »

Bij een buitenlandse cd kent hij alleen hoofdwegen in Europa, de franse cd zou wanneer je op een snelweg rijdt moeten aangeven waar je bent, buiten de snelweg is er een pijl zichtbaar naar het punt van de dichtsbijzijnde bekende snelweg. als hij niets aangeeft klopt er iets niet.
frans

Unread post by frans »

ben net stukje wezen rijden..komt dus melding: lesefehler, controlieren sie ihre cd...
De cd s komen uit een alfa (navigatie code ARNAxxx) ...werken die schijnbaar weer niet op lancia....?
robin

Unread post by robin »

werkt de nederlandse cd wel?
soms heeft de mijne ook wel eens kuren en geeft hij deze foutmelding.
Dit gebeurt \owel met originele exemplaren als copieen. Na een paar keer initialiseren pakt ij dan de draad op.
Of de Alfa exemplaren wel of niet werken in een Lancia weet ik niet.
frans

Unread post by frans »

mijn benelux cd werkt perfect...op advies van verkoper heb ik een alfa cd gecopieerd en opnieuw geprobeerd, er komt nu geen "lesefehler"maar hij blijft hangen op '' wird geladet' .
Ik kan geen "ziel" etc ingeven klopt dat? Kan dat pas als ik in de buurt van een autosnelweg kom?
joop

Unread post by joop »

Als je op een autosnelweg komt kun je pas een bestemming ingeven.
Ron

Unread post by Ron »

Frans

Als je Benelux CD goed werkt ligt het probleem dus niet bij je CD ROM waar de navigatie CD in ligt. Mijn ervaring is dat kopieen van navi CDs goed werken als je tenminste een goed merk beschrijfbare CDs gebruikt. Ik gebruik TDK (en dan niet die met een blauwe te beschrijven laag) en heb eigenlijk nooit problemen. Als ik jouw verhaal zo lees (lesefehler, blijft hangen bij wird geladet) denk ik aan een minder goede kwaliteit CD als oorzaak.

In de Alfa 166 zit hetzelfde Siemens navigatie systeem als in de Lybra dus CDs die daar in werken zouden het goed moeten doen. Een handige check of je de goede CD hebt is in de PC met Windows verkenner even kijken of je bijvoorbeeld de volgende mappen op je CD hebt:CONFIG, DB, GPS, IDIS, SW, VOICE). Zoja dan heb je de goede CD te pakken.

Er is wel overigens in 2003/2004 een update geweest van de navigatie software op zich (staat op CDs uit die tijd), misschien draagt die wel bij aan de oorzaak van het probleem.

Wat Joop schrijft dat ingeven van een bestemming pas op de snelweg kan klopt niet. Het is zoals Robin schrijft: rijd je niet op de snelweg dan kun je gewoon een bestemming ingeven en verschijnt een pijl die je "zo ongeveer" de route aangeeft. Pas op de snelweg herkent het systeem de route en geeft normale aanwijzingen.

Succes!

Ron
frans

Unread post by frans »

Ron, met dank voor je reactie: heb de cd's gecontroleerd, bevatten keurig de config etc mappen. Inmiddels heb ik een benelux cd ontvangen (ook ARNA systeem), waarin updates zouden moeten zitten, maar die cd blijft eveneens hangen op "wird geladed..kein ziel" en kan dat ziel ook niet ingeven. Plaats ik mijn eigen benelux (LANA) copie uit 2001 er weer in, en binnen 30 sec. kan ik navigeren..... Weet je uit praktijk ondervindingen zeker dat ARNA systeem CD s functioneren in LANA systeem? Begin toch echt te geloven dat dat niet het geval is....of zou er eerst geupdatet moeten worden met een originele LANA cd? groet, frans.
Ron

Unread post by Ron »

Frans,

Het probleem zit 'm waarschijnlijk in de ontbrekende software update.

Lees je mail ff.

Ron
Peter

Unread post by Peter »

Kan je mij geen kopie bezorgen van een navigatiecd van Duitsland, voor een G2?

Dank bij voorbaat
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”