sleutelcode lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
B. van Slingerlandt

sleutelcode lybra

Unread post by B. van Slingerlandt »

In Belgie wilde mijn Lybra (uit 2001) plotseling niet meer starten. Vervolgens gesleept naar een Lancia dealer die op de computer uitlas dat het probleem zat in het niet herkennen van de sleutelcode. Gelukkig had ik de reservesleutel bij me en die las hij wel weer zodat we verder konden naar Frankrijk. Na een aantal dagen herkende hij deze sleutel ook niet meer. Accu leeggestart (bleek slecht te zijn) en een nieuwe accu geplaatst. Na vervanging van de accu herkend hij de sleutel af en toe wel en dan weer niet. Probleem zit hem dus niet in de sleutel maar in de ontvanger. Nu kreeg ik van de garage in Frankrijk te horen dat alleen deze ontvanger al € 700,- excl. plaatsing + btw. Heeft iemand hier al eens eerder ervaring mee opgedaan en wellicht een goedkopere oplossing/adres voor het verhelpen van dit probleem.
Joop

Re: sleutelcode lybra

Unread post by Joop »

Lijkt mij erg duur die ontvanger....maar zou je niet is naar je dealer in Nederland gaan en je sleutels opnieuw laten inleren? en hun laten kijken via de diagnosse(uitlezen ) wat er loos is
Succes,
Gr.
Joop

Ps mocht je een toch onverhoopd eenprobleem er mee hebben ik werk bij een sub-lancia
dealer in den lande en dan stuur je mij maar even de gegevens van de lancia toe.
Kijk ik wel wat ik op afstand voor je kan betekenen....
D. Tangenberg

Re: sleutelcode lybra/ypsilon.

Unread post by D. Tangenberg »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn lancia ypsilon.
De auto is van 1998 en heeft nu 50.000 km gelopen.
Ik heb de auto van mijn moeder overgenomen.
Mijn moeder heeft er eerst plezierig in gereden totdat op een moment de auto dan wel dan niet starte.
Na een hoop geknoei zijn er nieuwe sleutels bij gekomen en het probleem leek verholpen.
Ik rijd er nu bijna een jaar in zonder problemen.
Tot voor een paar weken want toen begon het feest weer overnieuw.
Hij is bij de dealer opnieuw uitgelezen en de sleutel weer op de transponder afgesteld.
De lancia heefd het een paar dagen goed gedaan, maar nu weer hetzelfde probleem.
Is er reeds iets bekend omtrend dit probleem?
Ze zeggen mij dat de auto twee transponders herkend en dat hij daarom de codes door elkaar haald.
Kan dit?
Graag een reactie van iemand!

Gr Daniel
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”