Ik heb sinds kort last van beslagen ramen (bij buiten temp onder 3 graden).
Ik heb alle instellingen van de klimaatregeling al uitgeprobeerd.
wie weet hier een antwoordt op?
beslaan van de ramen
Re: beslaan van de ramen
wat is bouwjaar? die tot zo'n 2002 schat ik hadden maandagmorgen airco's. Wanneer is pollenfilter voor het laatst vervangen?
Yep, bekend verschijnsel. Ik zelf heb een Lybra 1.8 business uit 2000. Onder de knop "Ouder onderwerp" van deze site staan wel een aantal tips. Zelf heb ik nu Dreft op de vooruit en de twee zijruiten van de voorportieren. Dit werkt tot nu toe redelijk.
Als er nog andere tips van andere gebruikers zijn, hou ik mij ook aanbevolen
Als er nog andere tips van andere gebruikers zijn, hou ik mij ook aanbevolen
Auto elke avond binnen zetten wil ook wel helpen. Daarnaast heb ik bij Halfords een flesje anticondens gekocht erop gesmeerd, daarna uitgevreven en heb nergen last meer van.
Inderdaad bekend probleem bij de eerste Lybra's. Bij mij helpt het door de knop voor recurculatie binnenlucht op manueel steeds buitenlucht (oranje lampje licht op in knop) te plaatsen in de winterperiode ipv in automatische stand.
Dit wordt trouwens ook aanbevolen in een schrijven van de invoerder aan de dealers.
Dit wordt trouwens ook aanbevolen in een schrijven van de invoerder aan de dealers.
inderdaad dit probleem ook gehad , dealer henk van herk vessem heeft eea nagekeken en een slangetje nabij de verdamper aangebracht. schijnbaar zit hier een soort bakje dat onderweg moet verdampen of weglopen echter bij de eerste series was het buisje niet optimaal.Op deze site heb ik er al meer over gelezen. Mijn probleem is ook weg sinds ik linkse knop op oranje zet=verse lucht vanaf buiten. Bij opnieuw starten onthoudt hij deze stand. als het lampje uit is blijft de snuffelpaal (bolletje onder ruit)werken die de lucht extra zuivert bij stank echter vocht kan dan niet weg.
Sinds de dealer dit heeft aangepast en ik de knoppen juist gebruik, werkt de airco zoals het hoort!
Sinds de dealer dit heeft aangepast en ik de knoppen juist gebruik, werkt de airco zoals het hoort!
In de winter (als de kans bestaat dat de temperatuur onder de 4 graden komt) de airco voordat je gaat rijden uit zetten (econ). De ramen beslaan namelijk als de vorst beveiliging zelf de airco uit zet wanneer de temperatuur onder de 4 graden komt.
waar zit het pollenfilter precies??
Ik wil deze schoonmaken of vervangen maar weet niet waar hij zitJW schreef:
>
> wat is bouwjaar? die tot zo'n 2002 schat ik hadden
> maandagmorgen airco's. Wanneer is pollenfilter voor het
> laatst vervangen?
Ik wil deze schoonmaken of vervangen maar weet niet waar hij zitJW schreef:
>
> wat is bouwjaar? die tot zo'n 2002 schat ik hadden
> maandagmorgen airco's. Wanneer is pollenfilter voor het
> laatst vervangen?