Ik heb de klimaatregeling in m'n Lancia SW 1.9JTD LX 2001 altijd ingesteld op 23 graden.
Nu merk ik op dat er na ongeveer een kwartier koude lucht wordt uitgeblazen uit de voorste roosters.
Dit is zeer onaangenaam.
Weet iemand of dit normaal is, en of ik een eventuele reparatie
kan claimen onder garantie (loopt nog tot december).
Een soortgelijke opmerking staat op het Duitse Lybra forum.
klimaatregeling
Re: klimaatregeling
This behaviour is quite normal: As soon as the preselected temperature is reached, the climate control blows cool air through the upper outlets. As long as the air which comes through the lower outlets at your feet, nothing is wrong.
I put the upper outlets in the uppermost and middle position, not blowing directly to my body, and feel fine this way.
By the way, this behavoiur is common to many climate controls, the ones from Opel work the same way. They say that the effect of a cool head and warm feet is comfortable.
Sorry for not writing in dutch; I can understand it but not write it.
Cheers
GWB
I put the upper outlets in the uppermost and middle position, not blowing directly to my body, and feel fine this way.
By the way, this behavoiur is common to many climate controls, the ones from Opel work the same way. They say that the effect of a cool head and warm feet is comfortable.
Sorry for not writing in dutch; I can understand it but not write it.
Cheers
GWB
hallo ziggurat
ik had dat ook bij de garage gevraagd maar dan moet je hem op automaat laten staan en dan de buiten lucht uitlaten dus niet op econ zetten dat werd mij gezegd in apeldoorn ......groetjes hein
ik had dat ook bij de garage gevraagd maar dan moet je hem op automaat laten staan en dan de buiten lucht uitlaten dus niet op econ zetten dat werd mij gezegd in apeldoorn ......groetjes hein
Ik laat hem eigenlijk altijd al op automaat staan.
Dus ik weet niet wat je precies bedoelt.
Op de Duitse site staat ergens een opmerking
dat de temperatuurvoeler enigzins ongelukkig geplaatst is
in de buurt van de luchtuitstroomopeningen.
Deze wordt dan teveel opgewarmd met als gevolg dat de
klimaatregeling weer probeert te koelen.
Dit lijkt mij een plausibele verklaring.
Dus ik weet niet wat je precies bedoelt.
Op de Duitse site staat ergens een opmerking
dat de temperatuurvoeler enigzins ongelukkig geplaatst is
in de buurt van de luchtuitstroomopeningen.
Deze wordt dan teveel opgewarmd met als gevolg dat de
klimaatregeling weer probeert te koelen.
Dit lijkt mij een plausibele verklaring.
Hmmmm, t 'is te zeggen.
Van 2000 tot begin dit jaar in een 1.9 JTD gereden. Airco is altijd een probleem geweest, meerdere "modificaties" laten uitvoeren (onder garantie). Probleem is echter nooit echt verholpen.
Grootse probleem was in begin, dat de auto drijfnat werd van binnen, vocht werd niet afgevoerd. Dit is later wel verbeterd, systeem is echter nooit in staat gebleken het interieur volledig te ontvochtigen. Bij een buitentemperatuur lager dan +6 C. besloegen de ramen toch nog gedeeltelijk.
Probleem met blazen koude lucht heb ik ook ervaren, bijzonder vervelend, nooit kunnen oplossen.
Ik heb de kwestie destijds behoorlijk op de spits gedreven bij dealer en importeur, echter zonder resultaat.
Volgens mij hebben ze "gewoon" een serie slechte airco's ingekocht en willen ze dat niet toegeven.
Van 2000 tot begin dit jaar in een 1.9 JTD gereden. Airco is altijd een probleem geweest, meerdere "modificaties" laten uitvoeren (onder garantie). Probleem is echter nooit echt verholpen.
Grootse probleem was in begin, dat de auto drijfnat werd van binnen, vocht werd niet afgevoerd. Dit is later wel verbeterd, systeem is echter nooit in staat gebleken het interieur volledig te ontvochtigen. Bij een buitentemperatuur lager dan +6 C. besloegen de ramen toch nog gedeeltelijk.
Probleem met blazen koude lucht heb ik ook ervaren, bijzonder vervelend, nooit kunnen oplossen.
Ik heb de kwestie destijds behoorlijk op de spits gedreven bij dealer en importeur, echter zonder resultaat.
Volgens mij hebben ze "gewoon" een serie slechte airco's ingekocht en willen ze dat niet toegeven.