krakende rechter voorportier

Discussie en vraagbaak over Lybra
evang

Rammel bij ruit linkervoorportier

Unread post by evang »

Inmiddels alweer een jaar aan het genieten van mijn tweede Lybra 2.0 SW.

Een ding blijft echter irriteren. In het het linkervoorportier rond schouderhoogte zit een "klein" rammeltje dat ik en ook de garage nog niet heb kunnen traceren. Vaak laat het zich horen in een bocht. Ik hoor het alleen als het raam volledig gesloten is. Bij iets open raam is het rammeltje volledig weg.

Ik heb al naar de rubbers gekeken, ingespoten etcetera, niets helpt.

Wie , professional of particulier, kan mij in deze helpen ?

Groet en viva Lancia,

Eric
E.Costur

Re: Rammel bij ruit linkervoorportier

Unread post by E.Costur »

Daar heb ik ook last van. Maar volgens mij is het een van de bevestiging nagels van de deurbekleding. Hoe ik daarop kom?

Tijdens het rammeltje op de bekleding van de deur ter plaatse van de deurknop net iets onder de houten sierstrip drukken. Wel een beetje lastig tijdens het rijden, dus kijk wel uit. Volgens mij verminderd dit het geluid.

Ik heb echter geen moeite genomen om de bekleding eraf te monteren, ik zou ook niet weten hoe dat moet zonder het te beschadigen.

Het zou ook net zo goed het stangetje kunnen zijn dat tegen het metaal van de deur tikt tijdens bepaalde trillingen.
Frank

Re: Rammel bij ruit linkervoorportier

Unread post by Frank »

Ook voor mij is dit euvel herkenbaar, maar dan in het rechtervoorportier. Even kort geïnformeerd bij de garage en hun eerste conclusie: hoogstwaarschijnlijk het mechanisme van de electrische raambediening. Deze schijnt vrij zwak te zijn bij de Lybra. Nu vind ik het nogal prijzig om zomaar het hele mechanisme te vervangen.
Ik heb er tot nu toe nog niets aan gedaan maar hoor het uiteraard graag als er een oplossing is gevonden !

Frank
evang

? Verwijderen binnendeurbekleding ?

Unread post by evang »

Weet iemand hoe je de binnendeurbekleding kunt verwijderen ?

Eric
E. Costur

Re: ? Verwijderen binnendeurbekleding ?

Unread post by E. Costur »

Zoek naar Ausbau in de duitse forum, daar vind je een beschrijving.
evang

Re: ? Verwijderen binnendeurbekleding ?

Unread post by evang »

Ben zelf op zoek gegaan. Het blijkt de afhanging van de deur te zijn. Hele kleine correcties van slot zorgen ervoor dat ik geen rammel meer hoor. Klaarblijkelijk sloot de deur prima, maar bestond er toch een spanning..
J. de Wit

krakende rechter voorportier

Unread post by J. de Wit »

Bij vochtig weer is er in het rechtervoorportier een krakend geluid te horen, bij het optrekken en afremmen. Het klinkt als ijzer op ijzer. Alle scharnieren al verschillende keren ingespoten, maarhet geluid blijft. Is er iemand die me op het goede spoor kan zetten om van dit vervelende euvel af te komen.

Alvast bedankt voor de reactie.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”