Heeft er iemand ervaring met een afneembare trekhaak op een Lancia Lybra SW? En heeft iemand enig idee wat de prijs hiervan is.
Bvd!
JW
Trekhaak
Re: Trekhaak
Jan Willem, ik heb sinds kort een Lybra SW voorzien van een originele afneembare trekhaak. Leuk dat deze erop zit want ik trek regelmatig een caravan. Wat ik echter mis, tevens ook een vraag, is een anti-diefstal systeem op de trekhaak, maw deze afneembare trekhaak kan blijkbaar niet tegen diefstal worden beveiligd. Ook vind ik het uitermate onhandig om de klauwen voor een fietsendrager op de trekhaak te plaatsen, het kan wel allemaal net, maar optimaal is het niet. Een vaste trekhaak verdient mijns inziens voorkeur tenzij je echt een hekel hebt aan een zichtbare kogel achter de mooie Lybra.
Hoi Dirk,
Ik heb een afneembare trekhaak van Brink gemonteerd op mijn Lybra en liep er tegenaan dat vanwege de hoek/bocht de fietsendrager te dicht en te schuin op de achterkant zat, de trapper kwam hierbij op nog geen halve cm van de lak. Toen heb ikeen opzetstuk gekocht (van Twinny Load). Dit opzetstuk zet je op de kogel en dan komt de fietsendrager die je o het blok kunt zetten verder naar achteren. Het ziet eruit als een rechthoekig blok. Wellicht een idee.
Ik heb een afneembare trekhaak van Brink gemonteerd op mijn Lybra en liep er tegenaan dat vanwege de hoek/bocht de fietsendrager te dicht en te schuin op de achterkant zat, de trapper kwam hierbij op nog geen halve cm van de lak. Toen heb ikeen opzetstuk gekocht (van Twinny Load). Dit opzetstuk zet je op de kogel en dan komt de fietsendrager die je o het blok kunt zetten verder naar achteren. Het ziet eruit als een rechthoekig blok. Wellicht een idee.
Ik heb een vaste trekhaak van Brink los bij mijn Lybra gekregen. Hierbij heb ik een universele contactdoos gekregen. Volgens Brink heb ik echter een speciale Lybra contactdoos nodig. Volgens de autoverkoper kan het net zo goed met een universele contactdoos. Kan iemand me vertellen of dat echt nodig is. Ik wil de trekhaak binnenkort monteren, maar wil het wel in een keer goed doen.
Originele afneembare trekhaak van Lancia voldoet uitstekend. Wel duur, was 4 jr. geleden volgens mij zo'n 800 guldens.
Overigens v.w.b. het diefstal-risico: tja je moet 'm er dus afhalen, anders doet iemand anders dat wel voor je.
Overigens v.w.b. het diefstal-risico: tja je moet 'm er dus afhalen, anders doet iemand anders dat wel voor je.