Na het vervoeren van een vrachtje in mijn SW waarbij ik de achterklep een stukje open moest laten maar het slot toch dicht liet gaan (zodat ik middels een spin tussen slot en bumper de klep tijdens het rijden een beetje dicht kon houden), wilde deze niet terug in de originele stand. Na enig geharrewar dit toch weer voor elkaar gekregen maar nu is het weer onmogelijk de auto af te sluiten omdat de cv telkens weer terug springt (waarschijnlijk iets beschadigd waardoor een of andere sensor denkt dat de achterklep nog niet dicht is). Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Bvd
Jeb
Eigenwijze centrale deurvergrendeling
Re: Eigenwijze centrale deurvergrendeling
Het achterslotmechanisme is een gevoelig ding. Ik heb het een keer uitelkaar gehaald toen een van mijn sleutelsafbrak. In elkaar zetten gaat een stuk moeilijker. Toen ik die na een 1/2 dag klooien weer in elkaar had bleef de centrale vergrendeling net zo als bij jou steeds terug springen. Ben er daarna nog zeker een 3 tal dagen mee blijven klooien voordat ik het weer goed had.
Oorzaak: het veertje dat het metalen 'neusje' weer terug moet duwen zat verkeerd. Daardoor gaat het tandwieltje dat het neusje heen en weer laat bewegen ook niet goed. Als vervolgens het neusje dan niet goed staat valt ie niet goed in het beugeltje waarom die heen moet en blijft ie open springen.
Wellicht is door het trekken van de spin dat neusje (tandwieltje?) verkeerd gaan zitten en valt ie niet meer goed om het beugeltje heen?
Een andere oorzaak zou ik zo niet weten. In iedergeval een K klus!
Veel succes.
Groet,
Henri
Oorzaak: het veertje dat het metalen 'neusje' weer terug moet duwen zat verkeerd. Daardoor gaat het tandwieltje dat het neusje heen en weer laat bewegen ook niet goed. Als vervolgens het neusje dan niet goed staat valt ie niet goed in het beugeltje waarom die heen moet en blijft ie open springen.
Wellicht is door het trekken van de spin dat neusje (tandwieltje?) verkeerd gaan zitten en valt ie niet meer goed om het beugeltje heen?
Een andere oorzaak zou ik zo niet weten. In iedergeval een K klus!
Veel succes.
Groet,
Henri
Re: Eigenwijze centrale deurvergrendeling
Beste Henri,
Dat was precies wat er aan de hand was !
Grote dank!
Gr. Jeb
Dat was precies wat er aan de hand was !
Grote dank!
Gr. Jeb