ICS demonteren

Discussie en vraagbaak over Lybra
E. Costur

ICS demonteren

Unread post by E. Costur »

Kan iemand mij beschrijven hoe ik de ICS uit het middenconsole kan halen.
Ik heb de kaart/beker houder verwijderd waaronder zo'n 'sterschroef' bevindt. De schroef ook verwijderd. Waarschijnlijk moet ik daarna de ventilatiegril afhalen waaronder zich nog meer schroeven bevinden. Het gril afhalen lukt mij niet deze zit o.a. met 4 'nageltjes' aan de onderkant vast. Ben bang dat ik de gril beschadig.
Phedra

Re: ICS demonteren

Unread post by Phedra »

kaarten bakje / bekkerhouder verwijderen
Dan schroefje (trox) verwijder van luchtrooster deze dan verwijder
dan twee schroefjes van hout of carbon randje verwijder
dan kun je ICS demonteren door middel van twee schroevendraaiers links en recht door borging in te drukken
Leonard Flendrig

Demonteren LCD informatie unit Lybra

Unread post by Leonard Flendrig »

Mijn mobiele telefoon zit naast het LCD scherm bevestigd, tussen het dashboard en het nephouten randje. De houde steekt bij mij erver het interieur in en ik wil hem inkorten. Hiervoor moet ik de beugel die tussen het dashboard en het houten sierrandje insteekt eerst demonteren. Ik ben er al tijden mee bezig maar het lukt me niet.

Je begint met het verwijderen van het muntenbakje/bekerhouder. Dan is er een schroef waarmee je het ventalatie rooster er boven kan losmaken. Hier begint het eerste probleem. Dit rooster komt maar een paar centimeter naar voren. Ik kan net achter het rooster een paarstekkers zien. Moet ik deze losmaken??? Er is dan al wel genoeg ruimte om de volgende stap te zetten: het losmaken van de twee schroeven waarmee het nep houten randje vastzit. Daaronder zitten 4 schroeven waarmee het LCD info systeem vast zit. Echter als deze los zijn zit het infosysteem nog steeds muurvast. Ik kan dan al de schroeven zien waarmee mijn GSM vastzit, maar ik kan er niet bij.

Het lijkt er op dat het LCD scherm met nog een schroef vaszit midden onder deze unit. Weet iemand hier iets van??? Ik kan niet bij deze schroef omdat ik het ventalatierooster niet verder naar voren kan krijgen.

dus:

Weet iemand hoe het ventalatie rooster te verwijderen is?
Weet iemand of er noig een vijfde schroef is, of iets anders, waardoor ik het info centrum niet van zijn plek krijg,

Groeten en bedankt,

Leonard
Michel

Re: Demonteren LCD informatie unit Lybra

Unread post by Michel »

Hallo Leonard,

Toen ik mijn ICS demonteerde kon ik het luchtrooster er zover uittrekken dat het bleef bengelen aan de draadjes, maar wel voldoende opening voor verwijderen 2 schroeven van nephout en daarna 4 schroeven van ICS. Dan is het ICS 100% vrij, wat ik me kan herinneren is dat niet het ICS naar voren schuift maar het hele stalen frame waar het in zit, dus je moet aan het zwarte stalen frame trekken en een beetje opwippen zodat het over de rand komt.

suc6
Michel
Michel

Unread post by Michel »

Beste Leonard,

Heb gisteren een CD-wisselaar op het ICS aangesloten bij een kennis die een soortgelijke Lybra heeft als ik (zelfde jaar) maar toch zat het weer anders in elkaar. Bij deze zat het stalen frame achter vast en moest je het ICS eruit schuiven (4 schroeven van het zwarte frame konden in principe blijven zitten). Aan de zijkanten (ter hoogte van het midden) van het ICS zitten twee platte beugeltjes die je moet indrukken en dan pas lukt het. Terug erin was weer een probleem (beugeltjes klikten niet meer terug, maar nadat deze met een schroevedraaier weer wat naar voren waren gewrikt lukte het). De kabel van de CD-wisselaar naar beneden wurmen was ook een hele toer (te dikke kop) maar uiteindelijk met wat grof geweld ook gelukt.

groeten
MIchel
Leonard Flendrig

Michel,

Bedankt voor je reaktie

Ik wilde het daar net over hebben. Ik heb voor de 6de keer het geheel open gemaakt en kon inderdaad het zwarte deel er niet uit krijgen. Ik heb de metalen lipjes gezien. Wat ik ook nog zag was dat onder het ICS aan weerszijden twee gaten zitten en het lijkt dat je daar twee schroevendraaiers kan stoppen om bij het uitnemen van het ICS de boel te ondersteunen.

Ik ga het nog eens proberen, en nu met de beugeltjes.

Groet,

Leonard
Leonard Flendrig

Michel,

Het is gelukt! Bedankt voor alle adviezen!

Groet,

Leonard
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”