Verplaatsen Carkit
aansluitingsschema carkit
Inmiddels ben ik er achter dat er een aansluitblokje zit bij de handrem voor de carkit. Heeft iemand voor mij het aansluitschema???
Re: aansluitingsschema carkit
Als het zo'n 6-polig stekkertje is (2 bij 3) dan is het simpel: past op elke Nokia of Ericsson carkit (misschien ook de anderen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
zwart: massa
rood: 12V constant
blauw: 12V over contact
geel: mute voor radio
groen: ik zou het niet weten
Misschien kan je hier wat mee!!
Groeten,
Hans
zwart: massa
rood: 12V constant
blauw: 12V over contact
geel: mute voor radio
groen: ik zou het niet weten
Misschien kan je hier wat mee!!
Groeten,
Hans
Re: aansluitingsschema carkit (groene draadje)
groen komt spanning op te staan indien je je toestel erin stopt, zou voor een elektrisch uitschuifbare antenne kunnen zijn. ik zou de blauwe gewoon loslaten, want dan gaat je toestel steeds uit indien je het contact afzet. probleem is dat je het niet altijhd in de gaten hebt en de hele dag met een toestel op zak loopt die uitstaat, wel lekker rustig. de blauwe gewoon loslaten, niet ergens aan massa hangen, niet nodig
Rogier (Delta 1.6 HPE ik mag eigenlijk niet op dit forum....)
Rogier (Delta 1.6 HPE ik mag eigenlijk niet op dit forum....)
Aansluiting Carkit91 Nokia bij autotelefoonvoorbereiding
Gisteren mijn 2e Lybra aangeschaft. Destijds in mijn eerste Lybra zonder autotelefoonvoorbereiding zelf carkit ingebouwd.
Mijn vraag is nu; heb ik bij de Carkit 91 van Nokia en een Lybra waar autotelefoonvoorbereiding inzit nog een mutebox nodig om e.e.a. over de ingebouwde luidsprekers te laten lopen ?
Mijn vraag is nu; heb ik bij de Carkit 91 van Nokia en een Lybra waar autotelefoonvoorbereiding inzit nog een mutebox nodig om e.e.a. over de ingebouwde luidsprekers te laten lopen ?
Re: Aansluiting Carkit91 Nokia bij autotelefoonvoorbereiding
Bij de handrem zit een wit blokje.
blauwe en blauw witte draadje zijn voor de boxen en dunne witte draadje aansluiten op mute draad van de carkit. Ikzelf heb de voeding van de aansteker gehaals, maar in het blokje zit hier ook de voorbereiding voor.
(blauw, blauw-wit en wit zitten aan dezelfde zijde van het blokje).
Werkt perfect!
Suc6
Michel
blauwe en blauw witte draadje zijn voor de boxen en dunne witte draadje aansluiten op mute draad van de carkit. Ikzelf heb de voeding van de aansteker gehaals, maar in het blokje zit hier ook de voorbereiding voor.
(blauw, blauw-wit en wit zitten aan dezelfde zijde van het blokje).
Werkt perfect!
Suc6
Michel
Gisteren alles ingebouwd; werkt prima.
1 laatste vraag; klopt het dat als de radio uit is, je geen signaal hoort over de boxen ?
M.a.w. radio moet aan om diegene te horen die je aan de lijn hebt ?
Ik heb de exp-instelling van de radio op "phone in" staan en amplification op 02.
Eric
1 laatste vraag; klopt het dat als de radio uit is, je geen signaal hoort over de boxen ?
M.a.w. radio moet aan om diegene te horen die je aan de lijn hebt ?
Ik heb de exp-instelling van de radio op "phone in" staan en amplification op 02.
Eric
Hoi Eric,
Of het klopt weet ik niet, maar bij mij werkt het ook zo, zelfde instellingen. Het is in ieder geval wel zo handig dat je het volume van het inkomend signaal kunt regelen met de toetsen op je stuur.
groeten
Michel
Of het klopt weet ik niet, maar bij mij werkt het ook zo, zelfde instellingen. Het is in ieder geval wel zo handig dat je het volume van het inkomend signaal kunt regelen met de toetsen op je stuur.
groeten
Michel
Michel,
Door in de EXP instelling ign op "on" te zetten gaat in ieder geval altijd de radio aan wanneer je op kontakt zet. Hierdoor ben je altijd met je telefoon in de lucht. Door vervolgens de volume on heel laag te zetten, schrik je in ieder geval niet bij het starten/op kontakt zetten.
Het is denk ook wel logisch: de carkit kan volgens mij nooit op eigen kracht de Bose luidsprekers aansturen.
Groet,
Eric
Door in de EXP instelling ign op "on" te zetten gaat in ieder geval altijd de radio aan wanneer je op kontakt zet. Hierdoor ben je altijd met je telefoon in de lucht. Door vervolgens de volume on heel laag te zetten, schrik je in ieder geval niet bij het starten/op kontakt zetten.
Het is denk ook wel logisch: de carkit kan volgens mij nooit op eigen kracht de Bose luidsprekers aansturen.
Groet,
Eric
Verplaatsen Carkit
Beste allemaal,
Ik heb een Nokia carkit in mijn Lybra die met een dunnen metalen beugel tussen het zwarte dashboard en het houtrandje geperst/vastgezet is. Ik will graag de beugel van recht naar links van het dashboard verplaatsen,maar daar moet de middenconsole voor open.
Iemand enig idee hoe dat moet? Als je de asbak open maakt zie je twee schroeven zitten. Als je deze losmaakt gaat het middenstuk dan open? Verder lijkt mij de plaats van de bekerhouder en muntenhouder ook een plek waar je verder toegang achter het dashbord kan krijgen, maar ik zie niet hoe je dat element los kan maken.
suggesties welkom!
Groet,
Leonard
Ik heb een Nokia carkit in mijn Lybra die met een dunnen metalen beugel tussen het zwarte dashboard en het houtrandje geperst/vastgezet is. Ik will graag de beugel van recht naar links van het dashboard verplaatsen,maar daar moet de middenconsole voor open.
Iemand enig idee hoe dat moet? Als je de asbak open maakt zie je twee schroeven zitten. Als je deze losmaakt gaat het middenstuk dan open? Verder lijkt mij de plaats van de bekerhouder en muntenhouder ook een plek waar je verder toegang achter het dashbord kan krijgen, maar ik zie niet hoe je dat element los kan maken.
suggesties welkom!
Groet,
Leonard
Re: Verplaatsen Carkit
Leonard,
je moet eerst de beker- en muntenhouder verwijderen. Aan de zijkant zitten twee sleufjes, haarspelden erin en erin drukken dan komt deze unit los. Vervolgens schroef in het midden losdraaien en de rest wijst zich vanzelf.
succes ermee
Michel
je moet eerst de beker- en muntenhouder verwijderen. Aan de zijkant zitten twee sleufjes, haarspelden erin en erin drukken dan komt deze unit los. Vervolgens schroef in het midden losdraaien en de rest wijst zich vanzelf.
succes ermee
Michel