ruis bij radio ontvangst

Discussie en vraagbaak over Lybra
Leonard Flendrig

ruis bij radio ontvangst

Unread post by Leonard Flendrig »

beste allen,

Er zit wat ruis in mijn radio. Als ik cassettes afspeel hoor ik het niet. Het lijkt of het met de antenne te maken heeft.Is dit een bekende kwaal van de 'ruit-antenne1?

Groet,

Leonard
Michel

Re: ruis bij radio ontvangst

Unread post by Michel »

Beste Leonard,
Voor zover ik het kan beoordelen ligt het inderdaad aan de ruit-antenne, dit is niet een van de sterkste volgens de dealer. Omdat ik me er aan ergerde heb ik de ruit-antenne vervangen door een dak-antenne, maar dit leverde niets op (slechtere ontvangst en een gat in het dak..). Vervolgens maar weer de ruit-antenne er op gezet. Bij de nieuwere modellen wordt ook de achterruitverwarming gebruikt als steunantenne. Maar bij inschakeling levert dat weer ruis op. Check in ieder geval of de zenders op je eige regio zijn afgestemd en of het aan of uitschakelen van RDS helpt. Wel jammer, er zit een pracht installatie in de lybra (Bose) en dan zo'n flutantenne.

Optie: bouw een CD-wisselaar in en laat de radio met rust, dat is toch maar een hoop geblaat tegenwoordig.

Groeten
Michel
Leonard Flendrig

Unread post by Leonard Flendrig »

Beste Michel,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb m'n Lybra nog maar net een week en het is me opgevallen dat het onvangst tussen A'Dam en Rotterdam niet al te best is. Van de week ook een paar keer naar Amersfoort gereden en op dat traject was het OK.

Een CD speler is nog een optie waar ik naar aan het kijken ben. Dat moet inderdaad erg goed klinken met de bose installatie!

Bedankt en groet,

leonard
Ben

Unread post by Ben »

Het lijkt me dat het laten inbouwen van een signaalversterker tussen de antennekabel en de radio de gewenste verbetering geeft.
Een bezoek aan een speciaalzaak voor radioinbouw moet de oplossing geven. Daar zullen ze van de hoed en de rand weten.
Michel

Unread post by Michel »

Wellicht, maar van oorsprong zit er al een signaalversterker tussen...
Michel
Joost Kolen

Unread post by Joost Kolen »

Heel vreemd ik was hier dus ook bang voor maar mijn ontvangst is perfect (lybra 11-2001)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”