inbouwen navigatiesysteem in Lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michel

inbouwen navigatiesysteem in Lybra

Unread post by Michel »

Beste Lybra-liefhebbers,

Nadat de eerste sensatie omtrent het mooie interieur is bekoeld wil je toch weer meer. En wat is er nog mooier dan een spannend plaatje op de middenconsole. Wat blijkt uit het duitse forum en wat spitwerk, de Lybra is voorbereid op navigatie! Het scherm werkt in combinatie met een Magneti Marelli navigatiesysteem, type NAV-200. De benodigde kabelboom (verbindingskabel CAVLYB Lancia Lybra) van computer naar scherm is te verkrijgen bij de importeur (Magmar benelux), GPS-antenne in de computer en klaar is kees (althans dat hoop ik, want ik moet nog beginnen).
De computer heb ik tweedehands overgenomen, echter zonder CD-rom.
Nu vind ik de CD-roms nogal prijzig, temeer daar je weet dat er elk jaar wel weer een verbeterde versie op de markt komt. De CD-rom bepaalt echter de wel de kwalitieit van het systeem.

Heeft er iemand ervaring met gekopieerde CD-roms en zijn de CD-roms van NAVTECH allemaal hetzelfde of verschillen deze per auto. M.a.w draait een NAVTECH CD-rom van bijvoorbeeld een alfa 147 ook op de Lybra? Heeft er iemand wellicht een geschikte originele CD-rom in de aanbieding (ik heb niet zoveel vertrouwen in kopieen, de CD-speler heeft hier althans nogal moeite mee).

Verder ben ik uiteraard op zoek naar ervaringen van anderen voordat er kabels worden getrokken en de middenconsole er wordt uitgeschroefd (hier heb ik inmiddels wel goede ervaring mee vanwege inbouw telefoon en vergeefse poging tot verbetering radio-ontvangst).

Ben benieuwd of ik er nog andere pioniers voor mij zijn geweest.

Enne... een DVD-tje draaien moet ook mogelijk zijn volgens mij.....

Groeten,

Michel
Spencer

Re: inbouwen navigatiesysteem in Lybra

Unread post by Spencer »

Is het niet gewoon mogelijk om de huidige standaard ICS-unit te vervangen voor een versie met navigatie en besturing voor de Sim-kaart?
Michel

Re: inbouwen navigatiesysteem in Lybra

Unread post by Michel »

Beste Spencer,

Een navigatiesysteem bestaat uit een computer (te installeren achter bij de CD-wisselaar), een kabelboom, een GPS-antenne en een afstandsbediening. Dus alleen ICS verwisselen is te kort door de bocht en zeker niet goedkoop.
Aangezien de ICS is voorbereid op navigatie is het mijns inziens goedkoper om dit te benutten. Bij mij werkt het ingebouwde systeem perfect! Je kunt zeggen wat je wil, maar hier hebben ze toch redelijk goed over nagedacht bij Lancia.

Groeten
Michel
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”