Electrische ramen Lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Mike

Electrische ramen Lybra

Unread post by Mike »

Ik heb bij mijn Lybra (bj.10-2000) aan de kant van de voorpassagiers deur mijn mechaniek van het electrische raam moeten vervangen. Tijdens het na beneden doen van het raam hoorde ik een vreemd mechanisch geluid met de nodige afbreek geluiden. Raam ging niet meer omhoog.Bij de dealer het mechaniek laten vervangen. Kosten: inclusief arbeidsloon,mechaniek en btw 267,40 euro. Heb het laten doen, maar nu ongeveer 1 maand later krijg ik het zelfde probleem, alleen met een andere deur. Ik word hier dus niet vrolijk van.... Hebben hier meer Lybra rijders last van en is dit inderdaad een bekend euvel bij de Lybra?Graag hoor ik jullie bevindingen en/of oplossingen hiervoor.

Alvast bedankt

Mike
Kees Otte

Re: Electrische ramen Lybra

Unread post by Kees Otte »

Komt me zeer bekend voor!
Bij mijn Lybra van 9/2000 begon het ook rechtsvoor, net buiten de garantietermijn! Inderdaad hele mechanisme vervangen......
De afgelopen maanden vervolgens ook links achter en links voor!!!! En de dealer beweert dat 'ie nog nooit van dit probleem heeft gehoord! Ik gebruik de ramen toch echt niet abnormaal veel.......

In de twee laatste gevallen heb ik zelf de deuren opengemaakt om een noodvoorziening te treffen. Daarbij gezien dat het probleem slechts zit in een simpel afgebroken (wit) plastic blokje.
Productiefoutje dus. Helaas, dit blijkt volgens de dealer niet los te krijgen te zijn, dus......alweer kassa!!!

Ben inderdaad ook benieuwd of meer mensen hier last van gehad hebben!
M. Peters

Unread post by M. Peters »

Ja, Ja ook bij mijn Lancia Lybra 1.8LX is het mechaniek van het rechterachterraam gesneuveld. Ik hoop dat mijn andere drie ramen het wel houden anders wordt deze jongen hier niet vrolijk van. Overigens voor de rest een heerlijke auto.
Lancia

Unread post by Lancia »

kijk eens via onderstaande link op het duitse forum. kosten van de blokjes zoals genoemd zijn minimaal. volgens mij kun je ze via de fiat/lancia dealer bestellen.

bijgevoegd de artikelnummers zoals gevonden op het duitse forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 361&t=2341

groetjes,

Lancia
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”