code radio lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michel Moens

code radio lybra

Unread post by Michel Moens »

Code radio Lancia Lybra

In het instructieboekje van mijn Lancia Lybra staat dat als diefstalbeveiliging een code is ingeprogrammeerd in de radio. Deze code heb ik van de verkopende partij niet gekregen en is (na diverse zoektochten) niet meer te achterhalen. Wat gebeurt er als de accu wordt losgekoppeld, moet je dan de code intypen en zo ja kun je de code herprogrammeren of staat deze bijvoorbeeld standaard op 0000???
Volgens de helpdesk van Lancia moet ik contact opnemen met de leverancier van de radio, maar deze is toch geintegreerd in het ICS (of zit ie ergens achterin bij de CD-speler?)
Verder vind ik de FM-ontvangst van de geintegreerde ruit-antenne mager, zijn hier ervaringen mee?

Michel
Frank

Re: code radio lybra

Unread post by Frank »

Inderdaad , als de accu losgekoppeld is heb je de code nodig (4 getallen) , zoniet is het systeem onbruikbaar. Normaal moet de vorige eigenaar een codekaart hebben (creditkaartformaat) met de radiocode . Indien je Lybra ook navigatie heeft moet er ook hiervoor een codekaart zijn ! Indien je niet aan deze kaart(en) kan komen kan een Lanciadealer deze codes opvragen bij de importeur aan de hand van de chassisnummer en numero ricambi (staat onder de moterkap samen bij het chassisnummer op het alukleurig plaatje).Dit is de procedure bij ons in de garage in Belgie.
Voor de FM ontvangst is het probleem bij de betere dealer op te lossen.Ik denk dat je in het bezit bent van een SW-model waar dit probleem te wijten is aan het feit dat de antenne in de achterste zijruit verwerkt is.De eerste Lybra's SW hadden ook een (te) korte antenne.de oplossing is het huidige model antenne laten plaatsen(het langere type +- 30cm).Let op, er zijn ook Lybra's op de markt waar d gewoon de antenneaansluiting vergeten werd.....

Succes!
Michel

Unread post by Michel »

Beste Frank, bedankt voor je antwoord. Inmiddels prijkt er een antenne op het dak maar de ontvangst laat nog te wensen over (in dicht bebouwd gebied). Volgende week wordt deze vervangen door een versterkte antenne, dan moet het goed zijn. Kun je mij misschien ook op weg helpen met de aansluiting van mijn carkit. Bij de handrem zit een aansluitblokje, maar hoe kom ik er achter wat de mute-draad is en de speaker-draadjes en de overige?

groeten
Michel
Michel

Unread post by Michel »

Beste Frank,

Hier ben ik weer. nadat de garage een lange versterkte antenne heeft geplaatst is het er nog niet beter op geworden. De zenders blijven zwak, met name tijdens het rijden. Wel heb ik het volgende ontdekt.
Ik heb drie antennedraden in de ruiten van mijn SW (maart 2000). twee in de zijruit (AM en LW?) en een in de achterruit (FM?). De meetversterker van de antennedraden in de zijruit ontvangt de signaaldraad van de meetversterker van de antennedraad in de achterruit.
De meetversterker van de achterruit heeft wel wat toeters en bellen in het doosje maar heeft geen voedingsdraad. Die van de zijruit ziet er ingewikkelder uit maar heeft wel een voedingsdraad.
Mijn boerenverstand zegt dat de meetversterker van de achterruit toch ook voeding moet hebben, er staat zelfs 13,8 Volt op het dekseltje. Alleen zie ik nergens een voorbereid aansluitpunt in de meetversterker.
Ik snap het niet meer, inmiddels ben ik ruim 200 euro lichter, maar het wordt alleen maar slechter. Heb je nog informatie voor mij? (de telefoondraden heb ik inmiddels gevonden).

Groeten,

Michel
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”