Lancia broedt op een cadeau voor zichzelf voor het honderdjarig bestaan.

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Edward de Lange

Lancia broedt op een cadeau voor zichzelf voor het honderdjarig bestaan.

Unread post by Edward de Lange »

Gelezen op www.autoweek.nl. Een vergelijkbaar bericht ook op www.autoblog.it.

Lancia broedt op een cadeau voor zichzelf voor het honderdjarig bestaan. Ook aan een opvolger van de Delta en de Lybra wordt gewerkt.

Volgens Italiaanse media presenteert Lancia op de komende Autosalon van Parijs een studiemodel naar de opvolger van de Delta. Dat model is gebaseerd op de basis van de opvolger van de Stilo, die in 2008 wordt verwacht. In dat jaar zal ook het productiemodel van de Lancia verschijnen. Het nieuwe model van Lancia valt tussen het C- en D-segement – en is dus een maatje groter dan auto’s uit de VW Golf-klasse.
Als jubileummodel voor het honderdjarig bestaan wil Lancia tóch proberen de Fulvia in productie te nemen. Van deze verjaardagsauto werd al eerder bekend dat Lancia zich laat inspireren door de Bertone Suagná. Dat studiemodel gebruikt de basis van de Fiat Grande Punto. Lancia wil het met het nieuwe model echter hogerop zoeken en wil de bodem van de Alfa 159 gebruiken.
Bij de introductie van de Fiat Sedici en de Suzuki SX4 gingen geruchten dat over enige tijd ook een Lancia-derivaat van deze mini-SUV zou verschijnen. De Italiaanse pers weet te melden dat deze Lancia Pangea van de kalender is geschrapt.
HILBERT

Re: Lancia broedt op een cadeau voor zichzelf voor het honderdjarig bestaan.

Unread post by HILBERT »

het valt me als lancia een leuk model in petto heeft,
dat fiat het even snel weer in ijskast zet om zodoende,
lancia indiskrediet te brengen bij het grote publiek,
terwijl lancia begin jaren negentig in de lift zat namelijk,
door de racemonster van de delta en niet minder door de V8 in
de thema, maar ik ben nog steeds besmet met het lancia virus.
Mattia Lybra2.0Berlina

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Dat is wel een heel vreemde bevinding. Men kan juist concluderen dat het shrappen van een Pangea dankzij de goede verkopen van een Sedici ervoor zorgt dat er meer ruimte is voor het ontwikkelen van volwaardige Lancia modellen, er gaan nu plots meer geruchten de ronde. Fiat gezond, Lancia gezond. Niemand heeft iets aan een halfgebakken rol voor Lancia ook Fiat niet. Lancia is juist een potentieel fenomeen voor Fiat om op vakkundige wijze grof geld te verdienen met niche producten. Zeg maar een extra dimensie.

Het volgende gerucht is dat naast de 5 deurs C-D model (die niet Delta zal heten) een heus coupe model komt op basis van de Brera in productie zal gaan. De opvolger van de de Alfa GT wordt een Lancia!! Het is dan logisch om te concluderen dat het prachtige GranTurismo studiemodel niet voor niets is geweest en inderdaad een basis vormt voor een nieuwe Lancia coupé die een volwaardige Lancia imborst van sportiviteit en absolute Italiaanse luxe terug zal brengen voor een beperkte maar toereikende doelgroep. Een nieuwe Flaminia Coupé´ zoals we die allemaal zouden willen. Als Lancia inderdaad dergelijke auto´s kan verkopen wordt het ook aannemelijker dat er ooit nog voor 2010 een D segment berlina en SW op de markt zullen komen met een exclusief karakter zoals we dat allemaal van Lancia verlangen. In dat geval zouden ook de geruchten van het schetsen aan een nieuwe `Thema´ correct kunnen zijn.

Ik merk dat Fiat de echte stile Italiano terug wil brengen in ieder te introduceren model (ik citeer Marchionne), het kan dus niet zo zijn dat Lancia daar geen rol in zal hebben. Je opent geen bar als je de beschikking over een dergelijke cocktail zou hebben maar die vervolgens niet zou gebruiken.

Ik hoop van harte dat dit een begin is van een goed concept dat steeds meer vorm gaat krijgen in de toekomst van Fiat.
Arjan

Unread post by Arjan »

Ik hoop (en bid) met je mee!
Als het in dit Jubeljaar niet gebeurt, dan gebeurt het helemaal nooit meer vrees ik...! Ik ken je optimisme Mattia en ik hou me er angstvallig aan vast.
Ook ik wil na de Lybra nog wel eens een andere moderne Lancia hebben...
Hou ons hier op de hoogte van de geruchten die op Italia Speed circuleren!
Ciao!
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”