Lancia Zeta?!

Discussie en vraagbaak over Phedra en Zeta
Vasques Dias

Lancia Zeta?!

Unread post by Vasques Dias »

Lancisti,

Gisteren zag ik een prachtige maar inmiddels zeer zeldzame verschijning op de NL wegen: een Lancia Zeta. Zijn broertjes van Peugeot (806) en Citroen (Evasion) zie ik dagelijks voorbijkomen en ook de Ulysse van Fiat is nog geen zeldzaamheid... Ook het Viva Lancia forum geeft geen hits op Zeta. Is de Zeta voor Nederland geen volwaardige Lancia???
Mattia Lybra2.0Berlina

Re: Lancia Zeta?!

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Ik denk het wel, al denkt men er in Italië heel anders over (Zeta is behoorlijk populair bij MPV Italianen). Persoonlijk vind ik qua styling dat de grill wat geforceerd in de lijn is aangepast terwijl bij de ontwikkeling van de Phedra juist de eer meer aan Lancia viel qua belijning van het frontale gedeelte. De Phedra is daarom ook verre weg de beste vormgeving voor dit met PSA gedeelde model.

Replicar heeft in ieder geval een mooie weergave gemaakt in 1:43 ter ere van een volwaardig stijlvol Italiaans product: De Lancia Zeta MPV.
Fiat 500

Re: Lancia Zeta?!

Unread post by Fiat 500 »

Tja de Lancia Zeta,

Heb zelf een Kappa SW gehad en na de geboorte van een derde en het feit dat mijn vrouw
gewend was 'hoog' te zitten op zoek gegaan naar een MPV... vele merken bekeken maar mijn voorkeur
bleef een Lancia. Helaas zijn de Zeta's inderdaad zeer zeldzaam. Bij toeval een Zeta bij een Mazda dealer
aangetroffen en na wat onderhandel deze gekocht (120.000 km). Rijden er nu weer ruim 2 jaar in als het goed is en
wat een auto zeg. Betreft een 2.0 T (benzine) en rijdt dus geweldig enorm veel ruimte (deden we het voor) en dus ideale reisauto! Enige probleem vind ik dat de motortemperatuur bij extra belasting erg snel in de buurt van het rode gebied komt.... Begreep dat dit overigens een veel gehoorde kwaal is? Zeta leek op dit forum ook onbemind want vooralsnog kwam alleen de
Zeta op het forum nog niet voor. Gelukkig nu wel :)

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Attachments
zeta.jpg
zeta.jpg (18.23 KiB) Viewed 539 times
Post Reply

Return to “NL40 Phedra, Zeta”