O o o wat een pech, ik ben mijn enige sleutel kwijt van mijn Lancia Ypsillon.
Ik dacht er is niets aan de hand, bel de dealer op, schrik me kapot!
Blijkt nl. dat ik zonder sleutel (met transponder), zonder codekaart en rode sleutel niets kan beginnen.
Nu wil natuurlijk het lot dat ik geen van allen heb. Ook in de boekjes staat geen enkel nummer of code genoteerd. Ik heb de auto van een particulier gekocht die me maar een sleutel heeft gegeven.
Volgens de dealer betekent dat dat ik een hele nieuwe slotenset moet aanschaffen + herprogrammering van de computer moet laten doen, wat eigelijk op zo'n 2000,00 euro uit komt!!!!!!!!!! Mijn auto is maar 3500,00 waard.
Heeft er iemand misschien voor mij nog een tip om de pijn te verzachten.
Blijkbaar is de Lancia zo goed beveiligd dat niemand er bij kan.
Groeten,
Uzimuzi
sleutel kwijt van Lancia Y uit 1998
Re: sleutel kwijt van Lancia Y uit 1998
Kan je de vorige eigenaar nog opsnorren (had je wellicht zelf ook wel aan gedacht, maar het is de gok waard)?
Hoi Jur,
heb ik al geprobeerd, maar vergeefs. Geen sleutel aanwezig, ook geen code kaart.
4 jaar geleden heb ik de auto van hem overgenomen. Kan me wel voorstellen dat hij niets bewaard heeft.
Ik heb vandaag wel met een bedrijf (maresiaparts)contact opgenomen die kunnen mij 2e hands de onderdelen verkopen. Zo heeft hij de sloten en een computer voor 350 euro te koop.
Aangezien het bedrag zo laag is, zou je er bijna twijfels over kunnen hebben.
Zou er een addertje onder het gras liggen? Ik moest van hem het nummer van de computer in mijn auto doorgeven, ik begreep achteraf eigenlijk niet waarom.
Ik hou je op de hoogte van mijn acties.
Mochten er mensen zijn die mij nog andere tips kunnen geven dan hoor ik het graag.
Groeten.
Uzimuzi
heb ik al geprobeerd, maar vergeefs. Geen sleutel aanwezig, ook geen code kaart.
4 jaar geleden heb ik de auto van hem overgenomen. Kan me wel voorstellen dat hij niets bewaard heeft.
Ik heb vandaag wel met een bedrijf (maresiaparts)contact opgenomen die kunnen mij 2e hands de onderdelen verkopen. Zo heeft hij de sloten en een computer voor 350 euro te koop.
Aangezien het bedrag zo laag is, zou je er bijna twijfels over kunnen hebben.
Zou er een addertje onder het gras liggen? Ik moest van hem het nummer van de computer in mijn auto doorgeven, ik begreep achteraf eigenlijk niet waarom.
Ik hou je op de hoogte van mijn acties.
Mochten er mensen zijn die mij nog andere tips kunnen geven dan hoor ik het graag.
Groeten.
Uzimuzi
Geen zorgen. Het computernummer heeft hij inderdaad nodig. Het prijsverschil zit hem in dealer/geen dealer. Het resultaat is het belangrijkste; deur open en starten!!!
Suc6
Suc6
Beste,
Allemaal geen probleem hoor, geef gewoon de laatste 8 cijfer van je chassis nummer aan mij door en ik kan je precies het koste plaatje opgeven.
Overigens lijkt mij 2000 euro wel erg veel, sleutel kost je ongeveer 80 euro ex btw, sloten set ongeveer
200,= dan nog eens 2,5 uur arbeid.
Laat mij maar eens kijken wat ik voor je kan doen.....
In het uitertse geval is er ook nog iemend die je electrische kode kan kraken.........'
Ik hoor het wel,
Joop
Allemaal geen probleem hoor, geef gewoon de laatste 8 cijfer van je chassis nummer aan mij door en ik kan je precies het koste plaatje opgeven.
Overigens lijkt mij 2000 euro wel erg veel, sleutel kost je ongeveer 80 euro ex btw, sloten set ongeveer
200,= dan nog eens 2,5 uur arbeid.
Laat mij maar eens kijken wat ik voor je kan doen.....
In het uitertse geval is er ook nog iemend die je electrische kode kan kraken.........'
Ik hoor het wel,
Joop
Hoi Joop,
Ik heb een tussen oplossing gekomen wat in de buurt van het orgineel komt.
Ik heb stad en land afgebeld voor de onderdelen die vervangen moesten worden en heb uiteindelijk bij een garage in Brabant de onderdelen gevonden. Welliswaar uit een schade-auto, maar who cares.
Dus binnenkort ga ik met de lancia bij de dealer om alles in te laten bouwen en komt in totaal op zo'n 750 euro uit, in ieder geval stukken goedkoper dan eerst ingeschat.
In ieder geval bedankt voor jouw aanbod. Had wel een creatieve,misschien ook wel goedkopere manier geweest, maar ja. Ik ben er bijna en ik kan weer rijden, jipppppieeeee.
Gr.
Uzimuzi
Ik heb een tussen oplossing gekomen wat in de buurt van het orgineel komt.
Ik heb stad en land afgebeld voor de onderdelen die vervangen moesten worden en heb uiteindelijk bij een garage in Brabant de onderdelen gevonden. Welliswaar uit een schade-auto, maar who cares.
Dus binnenkort ga ik met de lancia bij de dealer om alles in te laten bouwen en komt in totaal op zo'n 750 euro uit, in ieder geval stukken goedkoper dan eerst ingeschat.
In ieder geval bedankt voor jouw aanbod. Had wel een creatieve,misschien ook wel goedkopere manier geweest, maar ja. Ik ben er bijna en ik kan weer rijden, jipppppieeeee.
Gr.
Uzimuzi