Kappa electrische storing
Kappa electrische storing
Ik heb een Kappa 3.0 uit 1996. Nu was laatst mijn accu leeg en heb hem laten laden en doormeten. Daar kwam uit dat de accu nog goed was. Toen maar de dynamo laten reviseren. Die zit er nu in, maar nix nada noppes. De lampjes branden niet meer als ik de sleutel omhaal etc. Nou heb ik begrepen dat Lancia daar wel vaker problemen mee heeft gehad. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Re: Kappa electrische storing
Hi Wil,
Dit lijkt mij niet een echt Lancia-probleem eerlijk gezegd.... Maar even voor de duidelijkheid, is het zo dat de lampjes niet (meer) werken en de auto wel start, of werkt niets meer? In dat laatste geval zou ik toch echt proberen wat er gebeurt met een nieuwe en volle accu.
De 'beroemde' Lancia-electronika-problemen zitten meer in zaken als sensors die fouten aangeven die er niet zijn en soms slechte massaverbindingen. Overigens valt dit bij de Kappa erg mee.
Ik zou echt een nieuwe accu proberen.
Succes en laat me weten hoe het afloopt.
Groet,
Dylan
Dit lijkt mij niet een echt Lancia-probleem eerlijk gezegd.... Maar even voor de duidelijkheid, is het zo dat de lampjes niet (meer) werken en de auto wel start, of werkt niets meer? In dat laatste geval zou ik toch echt proberen wat er gebeurt met een nieuwe en volle accu.
De 'beroemde' Lancia-electronika-problemen zitten meer in zaken als sensors die fouten aangeven die er niet zijn en soms slechte massaverbindingen. Overigens valt dit bij de Kappa erg mee.
Ik zou echt een nieuwe accu proberen.
Succes en laat me weten hoe het afloopt.
Groet,
Dylan
Re: Kappa electrische storing
Wil ,
Volgens mij zijn de electronica-problemen bij Lancia (en de hele Fiat groep) al enkele jaren geleden opgelost. Je kan uiteraard nog eens pech hebben met een "maandag" wagen, maar dat is waarschijnlijk bij elk merk zo. (uitgezonderd misschien een Japanner)
Als er niets meer brandt : inderdaad : batterij eens vernieuwen.
Koen