Op de italiaanse tegenhanger van deze site verscheen onder rubriek 100 " Sottoscrizione lettera di sdegna verso Fiat"
Het gaat hier om een protestbrief van een aantal verwoede en woedende (italiaanse) Lancisti gericht aan de nieuwe directie van Fiat en waarin gepleit wordt voor een correcte behandeling van het merk, nu in de groep drastische besparingsmaatregelen werden en nog zullen worden genomen.
Op deze brief hebben reeds talloze italiaanse, duitse, zwitserse, oostenrijkse, franse, spaanse, portugese, engelse en amerikaanse Lancisti gereageerd met het woord "Concordo" (dwz ik ga akkoord) plus vermelding van naan en adres.
Echter nog bijna niemand uit Vlaanderen en Nederland.
Ware het niet nuttig om ook vanuit deze lage landen onze steun en verontwaardiging te uiten door hier massaal op in te gaan?
Marc Verbist
Turnhout
Belgie
over de toekomst van Lancia
Re: over de toekomst van Lancia
Is er eigenlijk iemand die een samenvatting kan maken over de plannen/realisaties van de Fiat-groep ivm Lancia ?
Zoals : is het definitief beslist dat die Fulvia er niet komt, dat het Lancia aanbod binnenkort enkel zal bestaan uit een kleine en een grooote wagen (Ypsilon / Thesis) en een kloon genaamd Musa (voor in het museum ?!? als laatste ?). Maw de Lybra zou verdwijnen einde 2004 ? Enkel nog samenwerking met PSA voor de Phedra en GM voor ...?...?
Hoe gaan de dealers en garagehouders reageren/promoten als je met een Lancia van 5 à 10 jaar jong bij hen komt aankloppen ? Een Alfa of een Fiat proberen aan te raden ? Wisselstukken voor zo'n wagen ?
Is de nieuwe Ypsilon echt alleen bedoeld voor vrouwen en gay ? Zie hun promo-campagne.
Ivm de brief : kan iemand die vertalen ? Petitie's die ik kan lezen, teken ik.(als de inhoud OK is natuurlijk)
De inhoud van de brief zàl wel OK zijn, maar waarom mogen zij daar bij Fiat geen brieven ontvangen in de moedertaal van HUN kopers ?
Think global, act local (of is het net andersom ?)
Koen
Zoals : is het definitief beslist dat die Fulvia er niet komt, dat het Lancia aanbod binnenkort enkel zal bestaan uit een kleine en een grooote wagen (Ypsilon / Thesis) en een kloon genaamd Musa (voor in het museum ?!? als laatste ?). Maw de Lybra zou verdwijnen einde 2004 ? Enkel nog samenwerking met PSA voor de Phedra en GM voor ...?...?
Hoe gaan de dealers en garagehouders reageren/promoten als je met een Lancia van 5 à 10 jaar jong bij hen komt aankloppen ? Een Alfa of een Fiat proberen aan te raden ? Wisselstukken voor zo'n wagen ?
Is de nieuwe Ypsilon echt alleen bedoeld voor vrouwen en gay ? Zie hun promo-campagne.
Ivm de brief : kan iemand die vertalen ? Petitie's die ik kan lezen, teken ik.(als de inhoud OK is natuurlijk)
De inhoud van de brief zàl wel OK zijn, maar waarom mogen zij daar bij Fiat geen brieven ontvangen in de moedertaal van HUN kopers ?
Think global, act local (of is het net andersom ?)
Koen
Hoi Koen,
Als jij het voorelkaar krijgt om die petitie in handen te krijgen dan wil ik me bij die protest-mars aansluiten.
Omdat ik van mening ben dat een merk met zo`n rijke historie en de wil om eens echt met een onderscheidende auto te komen (lees: Nuova Fulvia) ook de kans moet krijgen om weer winst gevend te kunnen draaien. In het verleden is het immers ook gelukt met de Delta/Prisma en de Thema.
Dit merk moet worden hoog gehouden, ook door het moeder-concern.
Met vriendelijke groet,
Casper Cossee
Als jij het voorelkaar krijgt om die petitie in handen te krijgen dan wil ik me bij die protest-mars aansluiten.
Omdat ik van mening ben dat een merk met zo`n rijke historie en de wil om eens echt met een onderscheidende auto te komen (lees: Nuova Fulvia) ook de kans moet krijgen om weer winst gevend te kunnen draaien. In het verleden is het immers ook gelukt met de Delta/Prisma en de Thema.
Dit merk moet worden hoog gehouden, ook door het moeder-concern.
Met vriendelijke groet,
Casper Cossee
ik begrijp niet dat ze de Fiat barchetta (zelfde bodemplaat, zelfde motor als fulvia) niet uit produktie halen , die is toch al aan het eind van z'n looptijd, en daarvoor in de plaats de nieuwe Fulvia gaan produceren.
Dat bergijp ik inderdaad ook niet. Als Lancia succes wil hebben, moeten ze de sprong juist wagen met een zo breed mogelijk aanbod, dus ook sportwagens van een bijzondere klasse. Voor Fiat is er dan meer ruimte om zich te concentreren op het kleinste segment en enkele ruime wagens. Lancia kan zich niet veroorloven om haar sportieve imago geheel te veloochenen. Stel je voor:
-een succesvolle luxe stadswagen,Y
-een succesvolle luxe MiniMPV, Musa
-een grotere betaalbare middenklasser ook in V6 en SW (slag groter dan de Lybra,Epsilon platform),
-de grote Thesis, de volgende nog iets langer, ook in V8(Maserati),
-de luxe MPV maar dan meer van de eigen tekentafel.
-de niet onbetaalbare Fulvia (kraker vanwege zijn unieke uiterlijk!)
-en uiteindelijk een (3deurs) nieuwe delta met fantastische prestaties en een ruig uiterlijk, omdat Lancia ook erg stoer van uiterlijk kan zijn....
..en voila het succes verhaal van de wedergeboorte van Lancia is geschreven.
M.D.Mariani
-een succesvolle luxe stadswagen,Y
-een succesvolle luxe MiniMPV, Musa
-een grotere betaalbare middenklasser ook in V6 en SW (slag groter dan de Lybra,Epsilon platform),
-de grote Thesis, de volgende nog iets langer, ook in V8(Maserati),
-de luxe MPV maar dan meer van de eigen tekentafel.
-de niet onbetaalbare Fulvia (kraker vanwege zijn unieke uiterlijk!)
-en uiteindelijk een (3deurs) nieuwe delta met fantastische prestaties en een ruig uiterlijk, omdat Lancia ook erg stoer van uiterlijk kan zijn....
..en voila het succes verhaal van de wedergeboorte van Lancia is geschreven.
M.D.Mariani
Mijns inziens zou Lancia er meer baat bij hebben als het povere kwaliteitsimago bijgesteld zou worden door gewoon een beter product en betere service te leveren. Als je in volume een slag wil slaan, dan moet je de zakelijke markt voor je winnen. In praktijk is de Lancia echter onverantwoord veel duurder dan de concurrentie. En die prijs wordt deels vastgesteld op basis van reparatiegevoeligheid. Doe daar dus wat aan met het huidige programma, zodat introductie van nieuwe modellen gepaard kan gaan met een concurrerend leasetarief. Ik ben dan de eerste die hem bestelt.
Koen,
Toevallig werk ik in deze business en wat ik weet (met tevens wat input van wat collega's in Turijn) is het volgende: binnen de Fiat-groep wordt een visie neergezet waarbij
(1) Fiat het volume en 'low-cost' brand is,
(2) Alfa samen met de hoger gepositioneerde broer Ferrari het 'racy' segment gaat vertegenwoordigen,
(3) Lancia samen met de hoger gepositioneerde broer Maserati het 'elegante/comfort' segment vertegenwoordigt.
Men is nu (sep 04) gestart om het Lancia brand opnieuw te lanceren, echte nieuwe baanbrekende modellen zijn op korte termijn niet te verwachten, dat zal iets meer tijd kosten.
Of dit zich allemaal ook daadwerkelijk op deze manier gaat ontwikkelen, blijft natuurlijk de vraag (het blijven Italianen...), maar de gedachtengang is niet onlogisch: denk hierbij ook eens aan de parallel met de Volkswagen groep: VW (volume, low-cost), Audi (luxe, elegant), Seat (Sportief), Skoda (low cost) etc.
Toevallig werk ik in deze business en wat ik weet (met tevens wat input van wat collega's in Turijn) is het volgende: binnen de Fiat-groep wordt een visie neergezet waarbij
(1) Fiat het volume en 'low-cost' brand is,
(2) Alfa samen met de hoger gepositioneerde broer Ferrari het 'racy' segment gaat vertegenwoordigen,
(3) Lancia samen met de hoger gepositioneerde broer Maserati het 'elegante/comfort' segment vertegenwoordigt.
Men is nu (sep 04) gestart om het Lancia brand opnieuw te lanceren, echte nieuwe baanbrekende modellen zijn op korte termijn niet te verwachten, dat zal iets meer tijd kosten.
Of dit zich allemaal ook daadwerkelijk op deze manier gaat ontwikkelen, blijft natuurlijk de vraag (het blijven Italianen...), maar de gedachtengang is niet onlogisch: denk hierbij ook eens aan de parallel met de Volkswagen groep: VW (volume, low-cost), Audi (luxe, elegant), Seat (Sportief), Skoda (low cost) etc.