welke auto('s) rijden, hebben en willen we

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Arjan

welke auto('s) rijden, hebben en willen we

Unread post by Arjan »

Ik heb/rijd een Delta 1.6 GT i.e. uit 1992, kleur madras blue. Aan het eind van dit jaar moet daar een nuova Delta 5deurs uit 1998, 1999 of 2000 bijkomen, zodat de 1.6 GT een hobby-auto wordt.

Welke auto('s) rijd of heb jij? En wat gaat er in de toekomst aangekocht worden? En waarom?

Groet,
Arjan
Bob

Re: welke auto('s) rijden, hebben en willen we

Unread post by Bob »

Hello Arjan,
Mijn huidige wagen is een Kappa 2,0 L. - automaat. Comfortabele, bijna perfecte wagen.
Daarvoor heb ik 2 Dedra's Turbo Diesel versleten. De Dedra is nog altijd mijn eerste liefde.
Als hobby-wagen kon ik een 2-tal maanden geleden een Beta Coupé Volumex op de kop tikken.
Een jeugddroom ging in vervulling ! Hij is in pracht-conditie. Als de winter voorbij is wordt hij gekeurd en worden de boordpapieren in orde gebracht, zodat ik er mee op de baan kan.
Kom je in de buurt van Antwerpen en zie je een knalrode Beta Coupé voorbijzoeven... dat ben ik !!
Groetjes uit België
Bob
Henri Finkers

Unread post by Henri Finkers »

Hallo Arjan,

Lancia's........Eén maal een Lancia dan wil je noot meer iets anders. Ik heb in de afgelopen 10 jaar gehad:
Thema 2,0 op gas: fantastisch! De fijnste auto die ik ooit heb gereden!
4x Dedra TD's: Stuk voor stuk 350.000 mee gereden zonder noemenswaardige problemen (voornamelijk achterwiellagers; minn rijstijl?) Nu rijd ik ook weer een dedra TD met 160.000 op de teller. Kan dus nog 2 ton mee
Ook hebben we een Fulvia 1,3 S Rallye 1e serie; Geweldige auto voor dagelijks gebruik én rally's. Kijk deze zomer maar naar de SLS.
Tussentijds 1x vreemd gegaan met de Alfa 147, een fijne auto maar geen lancia ..... dus snel weer een Dedra gekocht.

Verder rijd ik regelmatig in andere oldtimers zoals Porsche Targa, Alfa Duetto (fijne tourauto zomers), Jaguar MKII, Peugot 504 cabrio, Volvo Amazone en nog veel meer( zie www.chrome.nl). Allemaal leuke auto's maar steeds weer is het hoogte punt als ik weer in mijn Fulvia stap......
Mijn droom: Lancia Aurelia B24 Sport......... sparen dus maar.

Hartelijke groet,

Henri Finkers
Harry

Unread post by Harry »

Hallo Arjan en anderen,

Na een Peugot 405 en 2x BMW 3 serie is het lancia geworden en gebleven.

De eerste een oersterke Dedra TD. Gevallen op het model. De "kleine" 5 serie, werd hij bij introductie bij onze oosterburen wel genoemd. Overtuigd door zijn motor en heerlijke sportieve comfort.
Daarna een Thema 2.0 Scuro op gas. Ik vond en vind het laatste thema model echt een schitterende auto.
Met name de nieuwe voorbumper met geintegreerde mistlampen, maakten dit model helemaal "af". Alleen bleven de prestaties - ook vanwege het gas - wat achter. Na goed een jaar deze auto ingeruild voor een Thema 3.0 V6 uit hetzelfde bouwjaar 1994. Wat een fantastische motor !!
Zijdezacht en supersportief. Ik had hier denk ik nog in gereden als ik niet tegen de Kappa 2.0 Turbo S.W. uit 1997 was aangelopen bij Milano, die daar ook nog eens een half jaar bleef staan met alle gunstige gevolgen voor de prijs vandien. Een sportauto in gezinsverpakking. Ruimte voor de hele familie plus een hoop bagage maar ook 205 pk, Pininfarina-design, 235 km per uur en een ongehoorde acceleratie. Understatement in optima forma. Ik zou niet weten welke auto hetzelfde te bieden heeft (komt er een Thesis S.W. ?) en doe hem denk ik nooit meer weg.

Weet iemand hoeveel Kappa Turbo's er in nederland rondrijden ? En in het bijzonder de S.W. versie hiervan ?

Groetend,
Harry Koster
Frits

Unread post by Frits »

Sinds vorige jaar in het bezit van een Lancia Delta HF Integrale 8V Grigio metallic uit '89.

De auto is bijna helemaal standaard.

Toen ik hem kocht zaten er al gele koni schokdempers onder, maar verder was de auto origineel.
Tot nu toe is er een nieuwe koppeling in gekomen, en hebben ze geprobeerd de turbo slang te vervangen/vernieuwen. (van intercooler naar inlaat)
Maar aangezien deze na 2 weken alweer was gescheurd.....
(Verkeerde slang klem misschien ietsie te strak aangedraaid,jongens ... bedankt)
Maar goed daar heb ik al andere voor bestelt, namelijk van Samco. Zowel voor de turbo als ook een setje voor de radiator.

Wat de toekomst plannen zijn.
Als eerste de nieuwe achterklep laten spuiten. en monteren natuurlijk.
Dan gelijk de kleine plekjes voor als ook achter rond de raamrubbers aanpakken.
(kleine roestblaasjes)
Velgen opnieuw laten spuiten.

Ik wil hem op uiterlijk zo origineel mogelijk laten, maar technisch en motorisch moet hij in een topconditie komen.

Dus wat dat betreft heb ik nog wel wat te doen. :-)

F
Martin

Unread post by Martin »

Hé Arjan,

Ik ben begonnen met een Lancia Beta coupé 2 liter. Fantastische kar, zeer fijne wegligging en een echte rijdersauto. Helaas was de auto laktechnisch in een slechte staat en kreeg ik (3 weken na aankoop) een lekke koppakking (dus klussen maar...). Ik heb het klussen na de koppakking gelaten voor wat het was en ben na één seizoen rijden overgestapt naar de thema. Dit was een 2.8 liter v6, eerste model automaat met 3 versnellingen. Voor de auto heb ik toen een hele zak stuivers betaald en dit leek oké aangezien de auto zou worden voorzien van een gerviseerde bak. Na veel gezeik en twee versnellingsbakken verder toch aardig wat km gereden met deze zeer vlotte en relaxte voiture. Tot dat ik mijn huidige auto tegenkwam. Lancia thema turbo 16v, type 2. Deze auto stond geparkeerd in een hal, helemaal onder het stof met een kapotte motor. Maar in keurige staat verkerend. Auto gekocht met de afspraak dat er een gereviseerde motor in zou komen. 3 maanden later, motor vastgelopen. Dit was natuurlijk mijn fout want de jonge gasten rijden de auto's nooit warm. Ik de garagist gezegd dat de motor opengehaald moest worden en dat ik het blok wilde zien. En... 5 compleet versleten hoofdlagers. Jawel, mijn fout.....? Ik voor relatief weinig munten een deal kunnen sluiten met de garagist en dus alsnog een gereviseerde motor. Toch nu bijna 2 jaar gezeikloos kunnen rijden in deze wel zeer vlotte auto van stand. Pluspunten t.o.v. de v6: sneller, stiller en zuiniger. Minpuntje: de auto is standaard wel heel stil. De auto staat nu te koop aangezien ik heel even (financieel) de broekriem moet aantrekken i.v.m. studie en werk... zeer jammer maar hij gaat eruit! Ik ga dan rijden in een suzuki swift sedan (lichtere en goedkopere auto). Wat ik over een tijdje zou willen hebben is het volgende. Ik twijfel tussen een thema 8.32 (puur hobby) en een ypsilon (dagelijks) of tussen een thema turbo 3 type LX (eigenlijk een 8.32 zonder het (dure) ferrariblok). Als vakantieauto lijkt mij een beta spider helemaal top (project --> met als het aan mij ligt een volumex blok erin!). Je ziet, voorlopig heb ik nog heel wat te dromen...

Voor nu hoop ik mijn thema redelijk te kunnen verkopen aan een liefhebber en even zonder te kunnen!

Groeten, Mart
Rudy

Unread post by Rudy »

Arjen,

Ik rijd momenteel nog in een Dedra td uit 1995. Heb deze nu 6 jaar, gekocht met 121.000 en inmiddels met 237.000 op de teller. Heb hiervoor een jaar een BMW 318i gehad en daarvoor (mijn eerste auto) een Dedra 1.6. De dedra td wordt binnenkort na 6 trouwe jaren ingeruild voor een Lybra SW 1.9 jtd lx waar ik nu overigens al erg naar uitkijk, ondanks dat ik de dedra nog steeds en schitterende auto vind. Het blijft dus Lancia, het waarom hoef ik (denk ik) niet uit te leggen.

Wat ik zou willen hebben, ach het zal wel bij een droom blijven want hij komt niet in productie, het laatste ontwerp van de Fulvia, magnifieke auto om te zien.

Groeten,

Rudy
sjoerd

Unread post by sjoerd »

ik heb net een lancia 2.0 scuro op gas op het oog?
hij staat te koop bij auto centro in Echt,
als die auto van jouw is geweest kun je met vertellen wat de toestand
van die auto is en de mogelijke onderhoudshistorie?
zoniet wil je me dan laten weten hoe jouw auto bevallen is
kwaliteit en is hij makkelijk te onderhouden, kun je makkelijk
aan onderdelen komen?
alvast hartelijk bedankt
er gaat niet boven verhalen uit de eerste hand
groet sjoerd
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”