Lampjes en kachelradiateur - Y, 1999

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
SGN
Posts: 25
Joined: 26 Jul 2021, 19:55

Lampjes en kachelradiateur - Y, 1999

Unread post by SGN »

Beste forumleden,

Zoals de titel af aangeeft, ben ik bezig wat lampjes te verwisselen in het verwarmingpaneel en de kachelradiateur vervangen.

Tijdens het demonteren van het dashboard kwam ik ook op het idee om alle lampjes (preventief) te vervangen in de snelheidsmeterunit. Echter, aan de achterkant zie je drie verschillende kleuren: rood, zwart en oranje. Welke kleur is hoeveel watt? Ik heb hier nog een doosje 2 watters van Osram liggen die ik een keer gebruikt heb. Maar kan je overal gewoon 2W in mikken ook al is het eigenlijk 1,5W? Wat zou er kunnen gebeuren als je overal 2 watters in stopt?

Daarnaast gaat het demonteren van het dashboard probleemloos. Gewoon rustig aan in de garage. Dit is geen klus die je op zaterdag even klaart.

Mn auto rook al lang naar snoep en er hingen geen geurdennenboompjes in mijn auto. Ik vermoedde al lange tijd mijn kachelradiateur. Vervolgens de zijpanelen vlak naast je voeten losgeschroeft. Met een looplamp erbij en ja hoor, rode aanslag op de airbag unit ( vandaar dat het lampje telkens brandt). Ook druppels koelvloeistof onder de bak waar de kachelradiateur hangt. Ik schrok er best van maar vond het apart dat het nergens in mijn auto nat of klam is.

Gelijk doorgepakt en besloten alles weg te halen teneinde dat onderdeel te vervangen.

Ben nu halverwege. Wordt vervolgd.

Op mn werk heb ik een paar jaar geleden de Italiaanse handleiding van 1350 pagina's om 17:30 uitgeprint en alle hoofdstukken netjes in mapjes gestopt haha :lol: . Komt nu goed van pas.
Lancia Y, LS, 1.2 8v, 1999.
LanciaGek
Posts: 1
Joined: 07 Feb 2024, 22:12

Re: Lampjes en kachelradiateur - Y, 1999

Unread post by LanciaGek »

Goedeavond,

Zou ik het hoofdstuk waar kachelradiateur wordt behandeld,daar een kopie van mogen krijgen. ik moet ook nu zo radiateur vervangen
Bij voorbaat Dank
Wielant
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”