Los contact koplamp

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Freekkroon
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2023, 23:46

Los contact koplamp

Unread post by Freekkroon »

Hoi,

Als ik de lichten aan zet van mijn fulvia serie 1 coupe dan lijkt het erop dat hij los contact maakt..De koplampen gaan dan onder het rijden aan en uit..Ik heb het idee dat dit voornamelijk gebeurt als ik een bocht maak. Op dat moment hoor ik ook een tik of een klik voor mijn gevoel achter het dashboard. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat zelf te denken om de zekering eens even te borstelen. Andere tips zijn welkom.

Dankjewel alvast gr Freek
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Los contact koplamp

Unread post by Huib »

Zit de ring waarmee de richtingaanwijzer wordt vastgezet goed vast? Ivm met massa contact

Het geklik is waarschijnlijk het relais onder het handschoenenkastje.
Freekkroon
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2023, 23:46

Re: Los contact koplamp

Unread post by Freekkroon »

Hoi Huib,

Dankjewel. Ringen zitten goed vast. Ik denk dat ik het al heb gevonden.
In het kaste van de zekeringen waren 2 zekeringen niet meer goed maar ook van een dubbele kabel was een kabel door. Dus even kabel beetje bijknippen, strippen en opnieuw erin.

Begrijp alleen het licht nog niet helemaal. Zitten er 3 of 2 standen op? Groot licht is trekken en draaien maar heb je ook nog normaal en stadslicht?
Freekkroon
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2023, 23:46

Re: Los contact koplamp

Unread post by Freekkroon »

Oh en nog een vraag. Klopt het dat alle 9 zekeringen 15 ampere zijn?
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Los contact koplamp

Unread post by Huib »

In de documentatie is wel te vinden welke zekeringen waar moeten. Ik heb zelf overal 16 Amp zitten. Ik denk dat je ook overal 8 Amp kunt plaatsen behalve bij de twee voor groot licht. Daar dan 16 Amp plaatsen.

Als je de lichtknop 1x uittrekt kun je door aan de richtingaanwijzer te duwen of te trekken schakelen tussen stads- en dimlicht. Als je draait en nog een keer trekt schakel je met de RAW tussen dim en groot.
Freekkroon
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2023, 23:46

Re: Los contact koplamp

Unread post by Freekkroon »

Bij mij heb ik in het boekje staat dat het 9x 15 a moet zijn.
Kan ik hiervoor dan ook 16 a gebruiken of beter 8.

Aha nu snap ik indd hoe de knipperlicht schakelaar werkt. Dankje.
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Los contact koplamp

Unread post by Huib »

Is 15 Amp nog te krijgen? 16 hebben ze meestal wel.
Freekkroon
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2023, 23:46

Re: Los contact koplamp

Unread post by Freekkroon »

Nee 15 nergens te vinden 16 wel inderdaad.. dus 16 moet goed zijn. Wel vreemd dat mijn boekje aangeeft dat ze allemaal 15 moeten zijn terwijl ik op veel.plekken toch verschillende amp zie staan. Ook zitten er nu 2 in met een andere amp.

Ik snel eens jou kant op Huib! Eerst even een paar leuke ritjes maken in het zuiden van de provincie 😉
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”