Dashboard afdekking demontage Fulvia Zagato

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
tonaalmans
Posts: 3
Joined: 18 Mar 2023, 12:44
Location: Kerkrade ZL

Dashboard afdekking demontage Fulvia Zagato

Unread post by tonaalmans »

Ik heb sinds 7-2019 een Fulvia Zagato uit 1-1972, zelf gehaald in Zuid Frankrijk. De zuidelijke zon heeft gezorgd voor twee aardige scheuren in de kunststof afdekking van het dashboard, ik vermoed dat het PU-schuim is met kunstleer. Ik heb een exemplaar gevonden zonder scheuren. Maar weet niet hoe de demontage en natuurlijk de montage gedaan kan worden. Ik meen te weten dat alle afdekkingen van de Coupe en Sport dezelfde afdekking hebben, tenminste van de serie 2.

Kan een van de gebruikers PDF bestanden hierbij helpen ?? Het chassis nummer begint met 818*650*
Welke variant kan ik het beste aanschaffen, of zijn het er meerdere mogelijkheden.

Ik hoor graag van jullie, tips zijn welkom.
Lancia Fulvia Sport 1,3S (Zagato) 1972 + 4 rijdende Alfa's + 2 lijken 8-)
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Dashboard afdekking demontage Fulvia Zagato

Unread post by Huib »

Hoi Ton

Het is weer even geleden dat ik zelf de bovenkant dashboard eraf haalde. Als mijn geheugen nog goed is, 4 stuks M6 moer eraf halen met dop 10 van een 1/8 inch setje. Aan ieder uiteinde zit er een aan de voorkant. Rechts kun je er makkelijk bij via het handschoenenkastje. Links vergt het meer acrobatiek. Dan zitten er nog twee aan de onderkant ter weerszijden van de luidspreker. Rechts kun je er weer makkelijk bij via het handschoenenkastje. Links met wat verlengstukken van onder. Voor de twee links kun je ook het klokkenspel eruit halen.
tonaalmans
Posts: 3
Joined: 18 Mar 2023, 12:44
Location: Kerkrade ZL

Re: Dashboard afdekking demontage Fulvia Zagato

Unread post by tonaalmans »

Hallo Huib,

Zoals ook bij sommige van mijn Alfa's heb je natuurlijk weer de handen van een gynaecoloog nodig ;)
Maar ik ga het proberen zonder demontage van de klokken, zal wel weer het nodige getier en gezucht opleveren,
is ook zo'n ideale werkhouding onder die dashboards :evil: Hobby heet dat dan.

Huib bedankt voor je reactie
Lancia Fulvia Sport 1,3S (Zagato) 1972 + 4 rijdende Alfa's + 2 lijken 8-)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”