Elektronische dempers 1.8 di

Discussie en vraagbaak over Delta 3
Rikkus
Posts: 15
Joined: 13 Jul 2020, 23:11

Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Rikkus »

Hoi, ik zag een oud topic over het mogelijk laten reviseren van de electronisch geregelde dempers van de delta. Is er inmiddels bekend waar dat eventueel kan? Die van mij zijn aan het eind en ik weet sinds vandaag dat ze nieuw schreeuwend duur zijn :shock: Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik ze had..

Alvast dank voor het reageren, gr Rik
AR 146 1.6 boxer
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.5 v6
Lancia Delta (844) 1.8 Dti
Rikkus
Posts: 15
Joined: 13 Jul 2020, 23:11

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Rikkus »

Het blijkt idd dat de shocks te reviseren zijn en heb de eerder genoemde Nagengast in Polen ook gevonden. Ziet er goed uit maar dit zou toch ook in NL moeten kunnen. Iig lijkt het kostenplaatje nu een stuk aantrekkelijker dan nieuwe kopen.
AR 146 1.6 boxer
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.5 v6
Lancia Delta (844) 1.8 Dti
RobG.
Posts: 9
Joined: 18 May 2019, 16:58

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by RobG. »

Ik heb ze destijds laten reviseren bij JDshock in Pijnacker.
Heeft een website voor info.
Ik weet nog dat hij er niet zo enthousiast over was, de schokbrekers zijn namelijk niet gemaakt om weer gerepareerd te kunnen worden, dus wegwerp! Belachelijk voor die prijs natuurlijk. Maar het repareren was wel gelukt dus. Ik heb ze alle 4 laten repareren en dat kostte destijds ca. €1300-.
Geen idee of de man dit nog doet, succes lig. Enne een heerlijke auto die 1.8 di.
Rikkus
Posts: 15
Joined: 13 Jul 2020, 23:11

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Rikkus »

Thx Rob, ik heb contact gehad met Polen en ik ga het daar laten doen. Kwestie van opsturen en dan hebben zij een week nodig om de dempers te repareren. 247.- per demper en 3 tientjes voor het opsturen. Ze hebben er ervaring mee een veel vaker gedaan, kijk maar eens op hun FB pagina...
Het probleem is idd dat de bovenste bevestiging erop geperst is en dat maakt het lastig en typisch magneti marelli.
Zeker een heerlijke auto, vandaar dat ik dit ook laat doen:-)

ik heb ook contact gehad met intrax in Oss en zij kunnen het ook wel doen maar dan ben je duurder uit dan nieuw en dat komt omdat ze dan een nieuwe dop en zuigerstang moeten ontwerpen en als je de eerste bent dan kost dat wat. Dempers die ze al in hun assorti hebben kosten ongeveer 300 per demper per regeneratie...

Zodra ik ze terug heb uit Polen lat ik weten wat mn bevindingen zijn
AR 146 1.6 boxer
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.5 v6
Lancia Delta (844) 1.8 Dti
RobG.
Posts: 9
Joined: 18 May 2019, 16:58

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by RobG. »

Ben ook benieuwd, laat maar weten. Suc6.
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Space »

Rikkus wrote: 18 Jan 2023, 17:35 Hoi, ik zag een oud topic over het mogelijk laten reviseren van de electronisch geregelde dempers van de delta. Is er inmiddels bekend waar dat eventueel kan? Die van mij zijn aan het eind en ik weet sinds vandaag dat ze nieuw schreeuwend duur zijn :shock: Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik ze had..

Alvast dank voor het reageren, gr Rik
Probeer het hier eens....
https://ra-suspension.nl/
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Rikkus
Posts: 15
Joined: 13 Jul 2020, 23:11

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Rikkus »

Thx Space, deze had ik nog niet gevonden, en idd goed om te weten dat het er is en misschien iets voor een later moment voor de achterschokdempers, ik ga ze mailen. Ik heb mijn voordempers net gisteren terug gekregen van de firma Nagengast uit Gdansk in Polen en ze zien er top uit, als nieuw zou ik ook kunnen zeggen. Ik heb ze opgestuurd via PostNL en dat kan beter, ze deden er bijna een week over om aan te komen! Nagengast stuurt terug via DPD en binnen 3 dagen waren ze bij mij thuis. Zoals gezegd ben ik zeer tevreden met wat ik heb terug gekregen, ik heb voor 30Eur extra ook de bumpers en covers laten vervangen en Ik heb het idee dat zij ook certified Magneti marelli zijn want de dempers zijn ook weer correct gecodeerd en met de juiste MM stickers en QR codes. Met versturen erbij koste de regeneratie 540 Eur voor 2 x de voordemper.
Al met al is het handig als je eigen garage hebt want je bent al snel 3 weken verder voordat je alles weer in huis hebt en de geregenereerde dempers er weer onder hebt hangen. Er af en opzetten is niet heel moeilijk, je hebt een goede krik en assteunen nodig en een plaats waar je je auto 3 weken kan laten staan and that is all, een uurtje per kant en je rijdt weer als nooit te voren:-)
Ik wilde een fotootje toevoegen maar dat lukt niet...
AR 146 1.6 boxer
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.5 v6
Lancia Delta (844) 1.8 Dti
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: Elektronische dempers 1.8 di

Unread post by Space »

Ok bedankt voor je verhaal! Top!
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”