Beste mensen,
Ik ben toe aan een set nieuwe banden. Nu weet ik dat de cromodora's lang niet zo fijn rijden als een origineel staal setje en dat ze wat dat betreft eigenlijk lancia onwaardig zijn, en dat ze daarom eigenlijk thuis horen in de oud ijzer bak.... maar 90% van de tijd kijk ik naar de auto als hij in mijn garage staat en maar 10% van de tijd rijdt ik ermee dus vandaar dat ik toch de cromodora's eronder wil houden.
Momenteel zit er 175/70r14 op, volgens mij is origineel voor de 1600HF 175/80r14 en is origineel voor de fulvia op stalen velgen 165/80r14. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een set 165/80r14 op de cromodora's. Heeft iemand hier ervaring mee aangezien dat eigenlijk aan de smalle kant is voor een 6j velg.....?
Ik zie namelijk de Michelin XAS 165r14 voor redelijk schappelijke prijzen aangeboden op verschillende sites.
Bandenmaat cromodora CD28 6jx14
Re: Bandenmaat cromodora CD28 6jx14
Ik heb op mijn eerste serie een tijd gereden met 6J13 Cromodora's en 165R13. Volgens de gegevens van bandenboeren ging dat net. Werkte ook in de praktijk. Zou dus met 165R14 op 6J14 ook moeten kunnen.
Ik ben tog overgegaan naar de stalen wielen met 145R14. Rijdt niet alleen beter. Stuurkogels, fuseekogels, wiellagers etc blijven heel veel langer goed. Ik heb nog in de tuin van een voetballer van Perugia stuurkogels zitten vervangen met onjuist gereedschap. Duurde dus even. Intussen kreeg Annebel Italiaanse kookles. Tegenwoordig zou je zeggen dat we local gingen. Zo heeft ieder nadeel ook zijn voordeel. Jij bent verder ook je eigen service ploeg.
Ik ben tog overgegaan naar de stalen wielen met 145R14. Rijdt niet alleen beter. Stuurkogels, fuseekogels, wiellagers etc blijven heel veel langer goed. Ik heb nog in de tuin van een voetballer van Perugia stuurkogels zitten vervangen met onjuist gereedschap. Duurde dus even. Intussen kreeg Annebel Italiaanse kookles. Tegenwoordig zou je zeggen dat we local gingen. Zo heeft ieder nadeel ook zijn voordeel. Jij bent verder ook je eigen service ploeg.
Ik zou zeggen doen ,Michelin XAS 165r14 ,
Stuurt lichter ,super wegligging.
Mijn dochter heeft michelin xs met die maat op deze velg.
waar ik zelf mee rij, vertel ik Huib niet. ha ha
Stuurt lichter ,super wegligging.
Mijn dochter heeft michelin xs met die maat op deze velg.
waar ik zelf mee rij, vertel ik Huib niet. ha ha
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Dank heren! Goed om te horen dat het in de praktijk in iedergeval gaat.
De verhoogde kans op een italiaanse kookles voor mijn vriendin heeft mij over de streep getrokken
De verhoogde kans op een italiaanse kookles voor mijn vriendin heeft mij over de streep getrokken

Als je zelf nog een beetje voetballiefhebber bent kan het balletje weer alle kanten oprollen.
Overigens valt het me op dat op al die foto's van Fulvia's Cromodora's te zien zijn, vaak met flink brede banden. Blijkbaar maakt maar een enkeling zich druk over geometrie, ET-waarden en de slijtage aan stuurkogels en lagers. Maar ook niet over het feit of de auto lekker stuurt. Tenzij dat bij hun niet speelt omdat ze dat op de een of andere wijze hebben opgelost.
Ik had 5,5 x 13 alu-velgen onder mijn Fulvia 1S met Bridgestones 165/80R13. Sinds kort de originele stalen velgen - goede zijn lastig te vinden trouwens - met Cinturato's P1 165/70R14. Rijdt veel lichter en fijner. Prima bandje. Mijn zoon verklaart me voor gek. Idd zijn de alu-velgen veel mooier. Ik zou ze wel willen proberen met Michelin XAS als die niet zo achterlijk duur waren.Goedkopere Pirelli's is geen optie want die zijn er niet voor 13".
Gr, Jaap
Ik had 5,5 x 13 alu-velgen onder mijn Fulvia 1S met Bridgestones 165/80R13. Sinds kort de originele stalen velgen - goede zijn lastig te vinden trouwens - met Cinturato's P1 165/70R14. Rijdt veel lichter en fijner. Prima bandje. Mijn zoon verklaart me voor gek. Idd zijn de alu-velgen veel mooier. Ik zou ze wel willen proberen met Michelin XAS als die niet zo achterlijk duur waren.Goedkopere Pirelli's is geen optie want die zijn er niet voor 13".
Gr, Jaap
Mee eens. Die P1 165/70R14 doen het prima. Goede keus Jaap. Ik krijg wel auto's van klanten met die banden er op en ben dan altijd aangenaam verrast hoe lekker ze rijden.