Hoe kan je het stuur van een Lybra loshalen? Aan de achterkant zitten twee gaatjes waar volgens mij kleine schroefjes in horen. Die zitten er bij mij niet in. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de klep van de airbag los van het stuur om hieronder de centrale moer los te kunnen draaien. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik verwacht dat je ergens op moet drukken of met een schroevendraaier in moet schuiven om iets los te halen.
Ik heb van diverse auto's al een keer het stuur losgehaald, dan maak je altijd een paar schroefjes los en kan het front eraf gepakt worden. Maar bij deze auto lukt me dat niet.
Alvast bedankt voor de hulp!
Gr. Cor
Hoe kan ik het stuur loshalen
Hoe kan ik het stuur loshalen
Huidig: Fiat Marea Weekend uit 2000 met Lancia Lybra 2.0 motorblok en redelijke verzameling Fiats uit jaren 80 (Ritmo, 128, Regata, Uno etc)
Ex: Dedra 1.8, Dedra 1.6, Kappa 2.0, Lybra 2.0 (die laatste als schadeauto voor onderdelen gekocht)
Ex: Dedra 1.8, Dedra 1.6, Kappa 2.0, Lybra 2.0 (die laatste als schadeauto voor onderdelen gekocht)
Re: Hoe kan ik het stuur loshalen
De bedoeling is dat je in die gaatjes een inbus steekt (maat weet ik zo even niet). en dan de schroeven, die er echt wel inzitten, eruit draait.
Dan haal je het stuur er zo af.
Succes.
..
Dan haal je het stuur er zo af.
Succes.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Klopt Jack, ik heb dit een half jaartje geleden ook zo gedaan. Fluitje van een cent. Alleen niet vergeten de accu los te halen als je de airbag losmaakt. Anders kan dit nare gevolgen hebben.
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Met dank voor die zinvolle aanvulling, daar zou ik dus mooi ingestonken zijn. 
..

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995