onderdelen Lybra te koop, auto wordt gesloopt
onderdelen Lybra te koop, auto wordt gesloopt
Zelf ben ik groot liefhebber van Fiats, al heb ik ook met heel veel plezier 2 Dedra's en een Kappa gereden. Prachtige auto's en heel goed te onderhouden en vele kilometers mee gereden (beide Dedra's hebben uiteindelijk de 3 ton gehaald en de Kappa is nog steeds in bezit van een liefhebber). Maar als Fiat-adept vind ik de Marea ook een prachtige auto en heb inmiddels mijn tweede 2.0 20v voor de deur staan. Helaas had die motorschade (lagers krukas) en ben ik op zoek gegaan naar een geschikte donor. Dat werd een Lybra met hetzelfde blok uit 2000, welke ik in Duitsland heb opgehaald. Nog maar 95.000 kilometer, met frontschade. Heel zonde voor die auto! op de schade na was hij nog als nieuw zowat. Prachtig alcantara interieur en een hele mooie kleur. Helaas heb ik daar voor de Marea niets aan en ik hoop dat ik hier nog iets van kan verkopen om aan de ene kant iets kosten terug te krijgen, maar vooral ook om goede onderdelen weer bij een liefhebber terecht te laten komen. Denk hierbij dus aan (eigenlijk alles vanaf de voorruit):
- ruiten
- deuren (RV is wat beschadigd)
- raambediening
- achterklep
- achterverlichting
- compleet interieur / bekleding (ook o.a. in de achterbak is hij als nieuw)
- gordels
- set velgen (5x)
- stuur / klokken
- radio met navigatie (cd-speler hiervoor zit achterin)
- bedieningsschakelaar
- setje mistlampen voor, eentje is nog helemaal goed van de tweede mist een plastic beugeltje. Maar wonderlijk zijn ze eigenlijk gespaard gebleven bij het ongeluk
Dus heb je onderdelen nodig, neem contact met me op, prijs komen we wel uit. Ik ben bang dat ik de auto niet heel lang kan laten staan in de schuur.
Kleurcode is 'Blu Nicole' 845/A
Zie voor foto's: http://link.marktplaats.nl/m1136862835
Gr. Cor
- ruiten
- deuren (RV is wat beschadigd)
- raambediening
- achterklep
- achterverlichting
- compleet interieur / bekleding (ook o.a. in de achterbak is hij als nieuw)
- gordels
- set velgen (5x)
- stuur / klokken
- radio met navigatie (cd-speler hiervoor zit achterin)
- bedieningsschakelaar
- setje mistlampen voor, eentje is nog helemaal goed van de tweede mist een plastic beugeltje. Maar wonderlijk zijn ze eigenlijk gespaard gebleven bij het ongeluk
Dus heb je onderdelen nodig, neem contact met me op, prijs komen we wel uit. Ik ben bang dat ik de auto niet heel lang kan laten staan in de schuur.
Kleurcode is 'Blu Nicole' 845/A
Zie voor foto's: http://link.marktplaats.nl/m1136862835
Gr. Cor
Huidig: Fiat Marea Weekend uit 2000 met Lancia Lybra 2.0 motorblok en redelijke verzameling Fiats uit jaren 80 (Ritmo, 128, Regata, Uno etc)
Ex: Dedra 1.8, Dedra 1.6, Kappa 2.0, Lybra 2.0 (die laatste als schadeauto voor onderdelen gekocht)
Ex: Dedra 1.8, Dedra 1.6, Kappa 2.0, Lybra 2.0 (die laatste als schadeauto voor onderdelen gekocht)
Re: onderdelen Lybra te koop, auto wordt gesloopt
Is de achterbank neerklapbaar? Of is dat sowieso niet "om te zetten". Weet iemand dat? Ik snap al jullie SW - rijdertjes wel hoor, maar ja, de Berlina is mooier he 

-
De achterbank van een berlina is niet helemaal plat te leggen, en met de vaste hoedenplank zorgt dit voor een reuze onhandige laadruimte.
Alleen een plank met banaan vorm kan je erin schuiven
Verder is het berlina en sw achterbank spul niet te verwisselen, wijkt af in details.
Wellicht wel passend te maken, maar ik heb er om die reden eens van af gezien om een interieur over te nemen van een sw.
Alleen een plank met banaan vorm kan je erin schuiven

Verder is het berlina en sw achterbank spul niet te verwisselen, wijkt af in details.
Wellicht wel passend te maken, maar ik heb er om die reden eens van af gezien om een interieur over te nemen van een sw.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Ha Reinier,
Dank voor je antwoord. Mijn vraag was echter of je bij een Berlina de niet-neerklapbare achterbank kan vervangen door een wel-neerklapbare achterbank van een andere Berlina. Ik kan mij zo voorstellen dat het enige verschil de vergrendeling is en het lijkt mij waarschijnlijk (maar hee wacht, het zijn Italianen he) dat alle Berlina-chassis' eenzelfde constructie hebben waardoor het plaatsen van een neerklapbare achterbank mogelijk is in het geval de koper deze optie zou kiezen bij zijn bestelling. Ik vind het neerklappen van de achterbank toch wel een gemis, het scheelt toch aanzienlijk ondanks de vaste hoedenplank. Het is dat er standaard (neem ik aan) een skiluik in zit anders was het vervoeren van langere dingen helemaal onmogelijk. Ik heb er in ieder geval bij mijn Delta II een hoop plezier van gehad. En ik kan mij herinneren dat het slechts gaat om een stangetje waar de haak van de bank achter "valt".
Ciao, Stupendo
Dank voor je antwoord. Mijn vraag was echter of je bij een Berlina de niet-neerklapbare achterbank kan vervangen door een wel-neerklapbare achterbank van een andere Berlina. Ik kan mij zo voorstellen dat het enige verschil de vergrendeling is en het lijkt mij waarschijnlijk (maar hee wacht, het zijn Italianen he) dat alle Berlina-chassis' eenzelfde constructie hebben waardoor het plaatsen van een neerklapbare achterbank mogelijk is in het geval de koper deze optie zou kiezen bij zijn bestelling. Ik vind het neerklappen van de achterbank toch wel een gemis, het scheelt toch aanzienlijk ondanks de vaste hoedenplank. Het is dat er standaard (neem ik aan) een skiluik in zit anders was het vervoeren van langere dingen helemaal onmogelijk. Ik heb er in ieder geval bij mijn Delta II een hoop plezier van gehad. En ik kan mij herinneren dat het slechts gaat om een stangetje waar de haak van de bank achter "valt".
Ciao, Stupendo
Voor zover het je kan helpen, dit is wat de persmap er over vermeld.
Maar zoiets zou ook in het werkplaats handboek te zien moeten wezen. (gok ik, ik heb alleen de CD, en die krijg ik niet aan de gang.)

..
Maar zoiets zou ook in het werkplaats handboek te zien moeten wezen. (gok ik, ik heb alleen de CD, en die krijg ik niet aan de gang.)

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Bij een Berlina zit het vergrendelingsmechanisme onder de hoedenplank. De ontgrendelingsknop steekt daar doorheen. Je zult dus, naast de complete achterbank ook de hoedenplank en daarin verwerkte vergrendeling moeten vervangen. Is m.i. prima te doen trouwens.
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Overigens, de SW heeft een van de Berlina totaal afwijkende achterbankneerklapconstructie. Niet uitwisselbaar dus.
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
-
hallo, ben je het interieur al kwijt? groet, Piet
Twaalf jaar uit productie en voor het eerst een onderdeel niet meer nieuw leverbaar: het portiercylinderslot. U allen bent gewaarschuwd, het eindspel is nu echt begonnen.
Hallo Piet,
Op een of andere manier heb ik geen waarschuwing gehad voor een PB, en ik heb het bericht ook niet op het forum gezien. Aangezien ik geen Lybra rijdt (maar de motor nodig had voor mijn Fiat Marea) zit ik niet heel vaak op dit forum. Ik wilde juist het interieur opnieuw op het forum zetten, want ik heb het nog. Heb je nog interesse? Het is een alcantara licht beige interieur van een sedan die maar 95.000 km had gereden en dus nog netjes is. Inclusief de deurpanelen. Wil je me laten weten via een email of je interesse hebt? Dat werkt iig sneller.
email is cvrees 'apestaartje' outlook.com
Ik heb ook nog een setje standaard Lybra lichtmetalen velgen, netjes en compleet met naafkapjes.
Groet, Cor van Rees
Edit: ik dacht dat ik een privé bericht had gestuurd, toch niet dus
Maar goed, dan maar gelijk in deze discussie erbij. Prijs komen we wel uit als iemand interesse heeft, locatie is midden van het land (Nijkerk), maar losse onderdelen opsturen kan ook. Of wellicht in overleg ergens afspreken want ik rij voor mijn werk nog wel eens door Nederland.

En de velgen heb ik nog even tijdelijk onder een Marea gehad. Heb even geen detail foto bij de hand, maar zijn netjes en inmiddels zitten er geen banden meer op. Uiteraard compleet met naafkapjes.

Op een of andere manier heb ik geen waarschuwing gehad voor een PB, en ik heb het bericht ook niet op het forum gezien. Aangezien ik geen Lybra rijdt (maar de motor nodig had voor mijn Fiat Marea) zit ik niet heel vaak op dit forum. Ik wilde juist het interieur opnieuw op het forum zetten, want ik heb het nog. Heb je nog interesse? Het is een alcantara licht beige interieur van een sedan die maar 95.000 km had gereden en dus nog netjes is. Inclusief de deurpanelen. Wil je me laten weten via een email of je interesse hebt? Dat werkt iig sneller.
email is cvrees 'apestaartje' outlook.com
Ik heb ook nog een setje standaard Lybra lichtmetalen velgen, netjes en compleet met naafkapjes.
Groet, Cor van Rees
Edit: ik dacht dat ik een privé bericht had gestuurd, toch niet dus

En de velgen heb ik nog even tijdelijk onder een Marea gehad. Heb even geen detail foto bij de hand, maar zijn netjes en inmiddels zitten er geen banden meer op. Uiteraard compleet met naafkapjes.

Huidig: Fiat Marea Weekend uit 2000 met Lancia Lybra 2.0 motorblok en redelijke verzameling Fiats uit jaren 80 (Ritmo, 128, Regata, Uno etc)