Bladveergereedschap Flavia/Fulvia
-
Bladveergereedschap Flavia/Fulvia
Met dank aan Huib voor de tekening van het door hem ontworpen gereedschap: ik heb nu ook een veilige bladveer 'tool' gemaakt. De losse onderdelen van 5mm plaatstaal heb ik met een laser laten uitsnijden door een Nederlands metaalbedrijf. Rondijzer, spindel en moer op ebay gekocht. Je kunt werkelijk alles online regelen tegenwoordig. Geweldig. Broer Kees heeft e.e.a. in elkaar gelast. Daarna heb ik het gereedschap nog laten verzinken voor een zacht prijsje. Het werkt fantastisch!
- Attachments
-
- dsc03147.jpg (77.79 KiB) Viewed 427 times
-
- dsc03172.jpg (106.25 KiB) Viewed 427 times
-
- dsc03161.jpg (111.56 KiB) Viewed 427 times
-
- dsc03156.jpg (115.06 KiB) Viewed 427 times
Re: Bladveergereedschap Flavia/Fulvia
Ziet er goed uit, Hein.
Late reactie van mijn kant want in eerste instantie schrok ik toen ik de lasnaden zag waarmee de zijkanten aan de moer gelast zijn. Als die dingen exact rechtop staan is er niets aan de hand maar zo gauw ze een klein beetje uit het lood gaan nemen de belastingen ontzettend snel toe. Intussen heb ik die dingen hier nog eens bekeken en die zijn ook daar gelast.
Late reactie van mijn kant want in eerste instantie schrok ik toen ik de lasnaden zag waarmee de zijkanten aan de moer gelast zijn. Als die dingen exact rechtop staan is er niets aan de hand maar zo gauw ze een klein beetje uit het lood gaan nemen de belastingen ontzettend snel toe. Intussen heb ik die dingen hier nog eens bekeken en die zijn ook daar gelast.