verchroomde sierstukken

Discussie en vraagbaak over Lybra
Stupendo

verchroomde sierstukken

Unread post by Stupendo »

Heb van een medeforumlid eindelijk een CD-wisselaar weten te bemachtigen, heerlijk kan ik gewoon weer jaren 90 CD's draaien :)-D

Tevens heb ik de achterkentekenplaathouder inclusief de verchroomde sierstukken overgenomen. Maar hoe krijg ik die sierstukken er af? Bij mij is er één afgevallen (na 1,5 jaar) en ik zie lijmresten of in ieder geval een plakrand. Tevens zitter er twee pinnetjes aan,de sierstukken, volgens mij zonder schroefdraad. Zou verwarmen helpen bij 16 jaar oude lijm? Ze zitten muurvast en heb er al bijna één vernield door het wrikken.
de Wit

Re: verchroomde sierstukken

Unread post by de Wit »

Op mijn werk lossen we lijm (de kleefstof, niet de strip) op met ethanol... Je kunt allicht dit proberen. Ethanol ruim aanbrengen tussen de verlijmde delen, wacht een paar minuten, evt herhalen en voorzichtig lostrekken.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
dickh

Unread post by dickh »

Kijk, dat is een oplossing naar m'n hart: ethanol, dus jenevertje... danwel biertje! :)-D
Deze categorie probleemoplossingen verdient brede opvolging!

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Er zitten gewoon twee klemringetjes op die pootjes van het chromen plastic. Te zien aan de achterkant. Die wip je ervan af en dan kun je die pennetjes induwen en komt hij makkelijk los.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Stupendo

Unread post by Stupendo »

@lanciathema

Vergeet het maar, er zit toch echt ook nog een plakstrip op. Was nog niet toe gekomen aan het alcoholverhaal (elke keer als ik met de fles richting de garage liep was ie daar aangekomen wel leeg :-) maar met een priem nog eens geprobeerd om het sierstuk los te duwen, met veel kracht lukte dat. Wel brak één van de pennetjes af, zucht. Omdat het nodig is de hele kentekenplaathouder via de binnenkant van het kofferdeksel te demonteren om bij de klemringetjes te komen heb ik het sierstuk maar gewoon aan de buitenkant er op gelijmd zonder de klemringetjes. Tot nu toe blijft ie zitten...

O ja, om de pennetjes zit ook nog een klein rubber ringetje, voor demping tegen de carrosserie.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”