2.4jtd Intensa weer up tot date

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dickamerica

2.4jtd Intensa weer up tot date

Unread post by Dickamerica »

Vorige week begon mijn Intensa uit het niets rookgordijnen aan te leggen,kort erna gevolgd door licht schrapend geluid vd turbo bij gasgeven
Foute boel dus.

Het vreemde was echter dat het ineens kwam.

Maar goed de turbo dus overleden;na demontage was te zien dat er geen stukjes waren afgebroken maar het hele binnenwerk lag er in zijn geheel helemaal los in...

Op zich niks raars na 13jr en 200dkm;vorige eigenaar was ook een oude man die de Lybra weinig of niet de sporen gaf,dat kan ook meegewerkt hebben

Ik merkte laatste tijd wel dat ie af en leek in te houden;denk dat de variabele stand niet meer goed werkte

Ook hoorde ik al een poos zodra je maar beetje gas gaf;ook onbelast,dat de turbo meteen begon mee te "huilen""
Nu met de nwe turbo is dat niet meer

Na wat rondshoppen een gereviseerd exemplaar in Duitsland gescoord voor zeer scherpe prijs;werd binnen 3 dgn bezorgd,perfect ingepakt,juiste turbo dus prima.

De turbo verwisselen is op zich goed te doen en met wat feeling en beleid is er van alle bevestigingen slechts 1 tapeindje afgebroken

Intercooler doorgespoeld want die stond blank met olie;de uitlaat trouwens ook haha,die gaat zeker niet meer roesten!

Alle omliggende zaken gecheckt op werking en schoongemaakt

Olie/filter ververst

De Intensa rijdt weer als een tierelier!
JackWess

Re: 2.4jtd Intensa weer up tot date

Unread post by JackWess »

Jij had een druk weekend dus. ;)
Mazzel hebben dat het blok zelf er verder zonder schade vanaf is gekomen.
En niet om spelbreker te zijn, maar de enigste uitlaat die niet roest, is van RVS, :)o

Hopelijk nu mooi weer veel fijne en probleemloze kilometers.

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”