Herkomst Set Solex 818.302 onbekend. Waar pakkingset etc. te koop?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Topolino
Posts: 1
Joined: 04 Feb 2016, 23:28

Herkomst Set Solex 818.302 onbekend. Waar pakkingset etc. te koop?

Unread post by Topolino »

Geachte clubleden,

Vandaag even aangemeld op dit forum. Een ander Lancia forum blijkt er niet te zijn. En dat geeft ook niet. Ik heb diverse vragen.

Hier heb ik een dubbele Solex liggen met code 818.302. De doorsnede luchtinlaatzijde is 34, aan de motorrijden meet ik 35mm.
Verder staat er bij de luchtinlaatzijde code 20D070. Maar verder geen gegevens of andere type aanduiding. Ook de maat van de venturi's zijn niet bekend.
Mijn vermoeden is dat deze set van een Lancia Flavia afkomt. In dat geval betreft het vermoedelijk een motorcode gekoppeld aan de carburateurs(??). Enigszins verbaas ik mij hierover: motorcode ook aan carbs geven en verder geen gegevens op de carburateurs. Wie weet hier meer van?

- Waar komt deze carburateur vanaf?
- Om welk type Solex gaat het hier?...C32, C34 of C35 PHH? Of een totaal ander type?
- Welke maat venturi's zitten hier in?
- Waar betrek ik een revisieset, pakkingset, grotere of kleinere sproeiers en naalden vandaan?

Cordiali saluti.

Image
Huib
Site Admin
Posts: 1791
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Herkomst Set Solex 818.302 onbekend. Waar pakkingset etc. te koop?

Unread post by Huib »

Hallo Maurice

818.302 is een Fulvia motor. Een 1.3. Die zat in de Fulvia berlina GTE, 2e serie berlina, Rallye 1.3 and de Sport 1.3. Van de 1300 cc motoren is er ook een 1.3S uitvoering. Dat is een 818.303 motor.

Voor de volledigheid: er is ook een 1.3HF (818.342) maar die is zeldzaam.

Die Solexen zijn de C35PHH met 29mm venturi . Er zijn meerdere uitvoeringen. Ik vermoed dat die op de foto van een 2e serie berlina zijn.

Op http://www.viva-lancia.com/specials/cd/fulvia-cd.php staan een aantal CD's met documentatie. In de Data Tecnici (S2_1) staat de sproeier bezetting.

Boven aan de pagina staan de banners van een aantal onderdelen leveranciers. De meeste kunnen wel een revisiesetje leveren.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”