Dik 10 jaar hebben we het moeten doen met de Bridgestone Ecopia 145/80R14. Goede band maar bedoeld om superzuinig te rijden dus je moet hem flink hard zetten. Voor de Audi A2 schrijven ze zelfs 2,8 bar of zo voor. Als je ze te slap zet slijten ze erg snel aan de zijkanten van het loopvlak. Ik had ze op mijn Fulvia coupe op 2,3 bar als compromis tussen acceptabele slijtage en goed stuurgedrag.
Vorige week heb ik 4 banden van het merk Camac gemonteerd in de maat 145R14. De banden zijn tubeless maar omdat de originele Fulvia velgen dat niet zijn monteer ik ze toch met binnenband. Ik heb ze op 1,8 bar gezet. Ik ben zeer tevreden. Sturen bijzonder prettig. Goed wegligging. Heel veel minder stug zelfs met De Carbon sport schokbrekers.
Ze zijn te koop bij http://www.oldtimerbv.nl
145R14 banden voor 1ste serie Fulvia coupe en Sport
-
bobrockland71
Re: 145R14 banden voor 1ste serie Fulvia coupe en Sport
Goeie tip Huib! Elders op het net staan ook goede ervaringen, laat ik nu net 5 stuks nodig hebben, ga ze gauw bestellen!
Overigens was ik wel heel tevreden over de Bridgestones, mits inderdaad heel hard gezet. Iemand nog 2 bijna nieuwe Bridgestones overnemen?
groets
Bob
Overigens was ik wel heel tevreden over de Bridgestones, mits inderdaad heel hard gezet. Iemand nog 2 bijna nieuwe Bridgestones overnemen?
groets
Bob
Hoi Bob. Martijn heeft nog twee banden nodig. Zijn coupé staat nu bij het carrosseriebedrijf in Pijnacker. Kun je ze meteen achterin gooien. Ik heb intussen zijn velgen weer pico bello in orde gemaakt maar heb hier maar 4 goede Bridgestones. Er zijn er nog twee nodig. Een als reserve in de koffer en een als extra reserve onder het bed.
Omdat de band incourant is zorg ik er zelf ook altijd voor dat ik er 6 heb. Ik had vorige week ook een lekke band op de terugweg uit Wenen. Dan is het prettig als je in de koffer een reservewiel met nieuwe band hebt. En mocht de band het niet overleefd hebben dan is er altijd nog die extra reserve band.
Banden worden altijd in batches gemaakt. Als het een incourant type is, kan er dus even geen voorraad zijn bij de distributeurs.
Net trouwens met Annebel een ijsco'tje wezen scoren bij D'n Italjaan in Baarle Nassau via allerlei binnen- en buitenwegen. De Camacs rijden steeds lekkerder op alle soorten wegdek. Het viel Annebel ook al op dat de Fulvia prettiger en comfortabeler aanvoelde.
Omdat de band incourant is zorg ik er zelf ook altijd voor dat ik er 6 heb. Ik had vorige week ook een lekke band op de terugweg uit Wenen. Dan is het prettig als je in de koffer een reservewiel met nieuwe band hebt. En mocht de band het niet overleefd hebben dan is er altijd nog die extra reserve band.
Banden worden altijd in batches gemaakt. Als het een incourant type is, kan er dus even geen voorraad zijn bij de distributeurs.
Net trouwens met Annebel een ijsco'tje wezen scoren bij D'n Italjaan in Baarle Nassau via allerlei binnen- en buitenwegen. De Camacs rijden steeds lekkerder op alle soorten wegdek. Het viel Annebel ook al op dat de Fulvia prettiger en comfortabeler aanvoelde.
-
bobrockland71
Ok de Bridges zijn dan voor Martijn, zit ongeveer 150km op 
-
Peter Coolsma
Die Bridgestones houden altijd die doorgezakte wangen inderdaad, ook met 2,2 of 2,3 bar. De mijne kunnen nog wel even, maar goed te weten dat er een alternatief is! Destijds hadden de Firestone 145's (voor de Bridgestones, en net na de Michelins, was het echt behelpen) vaak hoogteslag, zijn de Camacs goed strak rond?
Tot nu toe geen probleem.
Je kunt ook altijd nog een 165/70R14 band monteren. Ik heb hier meerdere coupés in onderhoud op 165/70R14. Rijden ook goed. Dan kun je kiezen uit 127 typen zomerband, 99 typen winterband en 35 typen All Season banden (autobandenmarkt.nl). Geen spijkerbanden. Daar zitten de A merken ook bij.
Je kunt ook altijd nog een 165/70R14 band monteren. Ik heb hier meerdere coupés in onderhoud op 165/70R14. Rijden ook goed. Dan kun je kiezen uit 127 typen zomerband, 99 typen winterband en 35 typen All Season banden (autobandenmarkt.nl). Geen spijkerbanden. Daar zitten de A merken ook bij.