Onderhoud update

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
kc1999
Posts: 46
Joined: 12 Apr 2009, 11:33

Onderhoud update

Unread post by kc1999 »

Volgens het onderhoudsschema van mijn Lancia Kappa Coupé moet ik de olie van de automatische transmissie iedere 30k kms laten vervangen. Momenteel staat de teller op 50k en ik heb net voor de eerste maal een flush laten uitvoeren! Wat een verschil! De automaat schakelt boterzacht! Ik wist niet eens dat dat zo hoorde :).

Tevens puntje van zorg: de einddemper van het uitlaatsysteem is vervangen, omdat de aanhechting was doorgerot. Nu blijkt dat de Lancia een uitlaatsysteem uit één stuk heeft...we hebben deze in tweëen gezaagd (omdat er praktisch geen onderdelen meer beschikbaar zijn...whats new :)). Maar op termijn gaan natuurlijk ook de andere delen van het uitlaatsysteem het begeven.
Hoe houden jullie de Lancia Coupe rijdende?

PS: ik gebruik hem voor dagelijks vervoer. Ben hier in 2012 mee begonnen (destijds met 29k kilometers en nu dus 50k) en geniet iedere dag!
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Onderhoud update

Unread post by Koos »

Toch nog een reactie ,laatst op internet een einddemper gekocht ,vond ook nog een middendemper voor de coupe ! leek mij raar maar toch besteld .
Na levering bleek hij toch te lang ,heb er een stuk tussen weg gehaald en met een klembus weer verbonden ,maakt iets meer lawaai dan de originele die er nog onder zat ,na 265000km
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”