Hallo
Ik ben in het bezit van een Kappa 2.0 uit 1995. Gisteren wilde ik mijn auto starten en toen kon ik maar moeizaam het contactslot activeren. Sleutel wilde er wel in maar de sleutel wilde niet omdraaien. Gedraai aan het stuur om hem uit het stuurslot te krijgen. Na verloop van tijd lukte het en kon de sleutel weer worden omgedraaid. Heb er toen WD40 ingespoten maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het lijkt wel of het steeds moeizamer gaat nu om die sleutel omgedraaid te krijgen. Ben bang dat het straks helemaal niet meer lukt om de auto te starten.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. In geval van vervanging van het contactslot, waar haal ik zo'n ding en hoe te vervangen? Maar misschien is het ook wel iets anders. Tips zijn welkom.
Groet
Pieter
contactslot
Re: contactslot
Vaak is het ook de sleutel. Heb je geen reserve om te proberen?
Ik probeerde de moedersleutel en die deed het prima. Stuur ietsjes naar rechts draaien en klaar. De beide gebruikerssleutel doen het zeer slecht of soms helemaal niet. Na lang proberen met veel moeite. Voelt net of er iets in de weg zit. Stuurslot?
Moedersleutel prima, gebruikersleutels niet.. Dan is dus niet je slot het probleem lijkt me en zullen de gebruikersleutels vervangen moeten worden...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
-
WD 40 is funest voor je slot. Altijd grafietpoeder of een vetvrij smeermiddel gebruiken.
Ik adviseer je op je slot zsm vol te blaffen met remmenreiniger en schoon te blazen met perslucht.
Het smeermiddel zorgt er nu namelijk sneller voor dat de inwendige palletjes door vuil blijven "plakken"
Ik adviseer je op je slot zsm vol te blaffen met remmenreiniger en schoon te blazen met perslucht.
Het smeermiddel zorgt er nu namelijk sneller voor dat de inwendige palletjes door vuil blijven "plakken"
Sleutel laten namaken en een oude sleutel voor de code bij de bos laten.
Iig niet te veel met de moedersleutel gaan/blijven rijden
Iig niet te veel met de moedersleutel gaan/blijven rijden
gewoon versleten cylinder, is nieuw te bestellen en passend te maken met oude sleutels, heb precies hetzelfde gehad, alleen het vervangen is een beetje gedoe, heb Beuk in Eemnes laten doen
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter