Na heel wat jaren en kilometers in de Thesis rijden ontdekte ik de laatste week toch nog voor mij 2 nieuwe dingetjes :
- Connect : voor wie de telefoon niet gebruikt kan op het basisscherm de kaart van de navigatie groter worden ingesteld door de knop TEL ingedrukt te houden. Foto's als bijlage tonen het verschil.
- Verluchtingsmonden : aan de twee wieltjes tussen centrale verluchtingsmonden zit telkens een printplaat. Waar dient dit nu weer voor ? Door het linker wieltje op de stand onder de max.open stand te rollen worden de geperforeerde verluchtingsmonden aan beide kanten van de wijzerplaten dicht gezet. Een elektromotor bedient de klep. Met het rechter wieltje gebeurt hetzelfde voor de passagierszijde.
Wellicht zijn er veel meer van die 'wetentjes-over-de-thesis'.
Wist je dat...
Wist je dat...
- Attachments
-
- 20140701_130210.jpg (114.04 KiB) Viewed 394 times
-
- 20140701_130147.jpg (132.01 KiB) Viewed 394 times
Re: Wist je dat...
La Diva blijft verrassend... zelfs op deze leeftijd! Leuk gevonden.
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
druk eens een paar seconden op de linkerbovenknop. krijg je een selftest scherm te zien en een logscherm met geregisteerde fouten.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
In de categorie undocumented features - ik heb hem hier voor het eerst gelezen, plagiaat dus:
als je de het volgende RDS tekst fragment op de autoradio wilt zien, moet je de volumeknop een tandje hoger of lager zetten - werkt ook met de stuurbediening.
als je de het volgende RDS tekst fragment op de autoradio wilt zien, moet je de volumeknop een tandje hoger of lager zetten - werkt ook met de stuurbediening.
Volgens mij is dat laatste gewoon een 'klassieke' bug.... zou vanzelf moeten gaan...
Gergely
.
.
Re: Wist je dat... 'NAV'
- Navigatie : je krijgt nog minder op het scherm na het ingedrukt houden van de knop 'NAV'. Dan wordt het wel heel erg spartaans.
Re: Wist je dat... kinderveiligheidsslot
Kinderveiligheidsslot : het instructieboekje schrijft dat bij ingeschakeld kinderveiligheidsslot de achterportieren van binnenuit niet geopend kunnen worden. Het lampje op de knop waarmee het systeem in- of uitgeschakeld wordt blijft branden en het systeem blijft ingeschakeld ook na het elektrisch ontgrendelen van de portieren.
Wat er niet bij vermeld wordt is dat de achterportieren van buiten niet mechanisch kunnen worden geopend. Ze zijn dus bij ingeschakeld kinderslot enkel elektrisch te openen.
Ik dacht aanvankelijk dat er wat met de vergrendeling van de achterportieren aan de hand was. Gelukkig niet dus.
Wat er niet bij vermeld wordt is dat de achterportieren van buiten niet mechanisch kunnen worden geopend. Ze zijn dus bij ingeschakeld kinderslot enkel elektrisch te openen.
Ik dacht aanvankelijk dat er wat met de vergrendeling van de achterportieren aan de hand was. Gelukkig niet dus.