Ultrasoon reinigen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
fulviabert

Ultrasoon reinigen

Unread post by fulviabert »

goedendag,ik wil bij deze alle forumleden in de gelegenheid stellen om onderdelen ultrasoon te laten reinigen tegen een geringe vergoeding.
wij hebben een ultrasoon reiniger( General Sonic GS27) aangeschaft ivm de vele vervuilde motorfiets carburateurs en injectoren die dit jaar bij ons zijn aangeleverd.
de huidige brandstof geeft in deze carburateurs na een jaar stilstand al problemen met de stationair circuits.

ik kan me voorstellen dat de mensen zijn die een set carburateurs of andere zaken goed gereinigd willen hebben.
wij kunnen wellicht daar een bijdrage in leveren.
de bak ik 48cm x 28cm x 17 cm hoog.
de gebruikte reinigingsvloeistoffen zijn Tickopur RW77 , R33 en TR13

een schoon bad (24liter met 5% oplossing) ,kost dan €12,50,- en afhankelijk van de vervuiling kan dit bad meerdere keren gebruikt worden.
ongeacht het onderdeel beginnen we met een schoon bad en bij meerdere vervuilde onderdelen kan het bad tussentijds ververst moeten worden

wij zitten in Zwolle, langs brengen kan,opsturen is ook een optie.
Wel de onderdelen gedemonteerd en enigszins voor gereinigd aanleveren

bij belangstelling gewoon even een berichtje doen.

mvg.

bert kok
Huib
Site Admin

Re: Ultrasoon reinigen

Unread post by Huib »

Het ultrasoon reinigen is een briljant systeem. Wij gebruiken het ook vrijwel dagelijks voor alles soorten onderdelen.

Zelfs voor cilinderblokken, koppen, carters, behuizing versnellingsbak etc. Die grotere onderdelen moeten we dan wel wegbrengen naar bedrijven waar ze grotere baden hebben.

Ook hele draadbomen met de elektromechanische en elektronische onderdelen er aan kun je prima ultrasoon reinigen als je ze daarna nog in een stopbad doet en droogt in een vacuümoven.

Ik kan het iedereen aanbevelen van Bert zijn dienst gebruikt te maken.
fulviabert

bedankt Huib, ik wil er nog wel even bij vermelden dat ultrasoon reinigen geen alles verwijderend fenomeen is.
het verwijderd met name de harde verontreiniging en in mindere mate de zachte vettige aanslag.
het is daarom wel aan te bevelen de onderdelen vooraf te reinigen ,zodat de vette verontreiniging er dan ook af is.
heb er al eens een smerig vettig onderdeel ingegooid,maar dat komt er dan iets minder smerig weer uit.
mochten er onderdelen bij zijn die een specifieke reinigingsvloeistof behoeven en anders als reeds is aangegeven,kan dat geregeld worden.
zie bijgaande link voor uitleg.

http://www.ultrasoonreiniger.com/vloeistoffen.pdf

http://www.ultrasoonreiniger.com/inform ... rburateur/

mvg.

bert
Koos

Unread post by Koos »

Mooi Bert, ik heb vorig jaar een set carburateurs ultrasoon laten reinigen ,over het resultaat ben ik niet tevreden ,toch nog ergens verstopt in het overneem gedeelte .
Kom het bij jou brengen ,kijken of de tweede keer helpt.
Eerst moet de carrosserie nog in de lak .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
fulviabert

Koos je weet waar ik zit en ik zal het voor je proberen te reinigen.

bert
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”