Na wat pompen met de remreservoirdop los kwam hij weer een deel terug.
Ik denk echter dat het warme weer vandaag de doorslag gaf. Heb weer moeten pompen want kreeg hem geen versnelling meer in. (gelukkig wel uit..
Thuis bleek het de koppelingsnemer te zijn. Deze was lek, goed te zien door de olie op en rondom de nemer op de bak.Je hoort het ook als je koppelt. Gelukkig had ik nog een in goede staat.
Het meest maakte ik mij eigenlijk zorgen om het ontluchten. Achteraf viel t erg mee.
Ik had de accu incl. de accuhouder (vloerplaat) en de luchtslang verwijderd zodat ik er goed bij kwam. Vervolgens de olieleiding en de nippel op de k'nemer gangbaar gemaakt. De koppelingsnemer zit met 3 bouten op de versnellingsbak gemonteerd. (13er)
Ontluchten:
Reservoir goed gevuld (en in de gaten gehouden en bijvullen indien het niveau zakt)
De onluchtinsnippel verbonden met een slang naar een bak op de grond.
Nippel opengedraaid. Met de hand de cilinder ingedrukt. Je ziet dan de lucht bellen uit de doorzichtige slang
Cilinder loslaten. Dan begint ook de olie met lucht te stromen. Nippel dichtdraaien. Dat een paar keer herhalen tot er druk op de cilinder en ook weer op het pedaal komt. Je kunt/zult dan ook nog een paar keer pompen met het pedaal, maar bij het ontluchten moet het pedaal in vrijestand staan en niet in ingedrukte stand de nippel los (laten draaien). Anders als bij de remmen ontuchten dus.. Ik had het te veel aan olie in het reservoir met een spuit eruit gehaald.
Ik dacht ik deel het even met u