Plafondunit en ventilatie

Discussie en vraagbaak over Thesis
karel

Plafondunit en ventilatie

Unread post by karel »

Twee probleempjes waar de zoekfunktie van dit forum mij mee in de steek laat, toch kan ik mij herinneren oplossingen voor beide problemen hier gezien te hebben:

de verlichting in de voorste plafondunit gaat niet langer aan als ik een portier open of de sloten ontgrendel. Als ik het knopje op de unit zelf gebruik, werkt het ook vaak niet. Soms wel. Lampje is dus niet kapot. Overige functies van de plafondunit werken normaal. Ik heb hier ooit gelezen dat dit verband zou houden met versleten condensatoren in de unit. Weet iemand welke condensatoren en waar ze zitten? Achterste unit werkt normaal - deurkontakten zijn dus ok.

Na een beurt bij Halan beslaan de ruiten zodra de ventilatie-unit, ingesteld op volautomatisch, de buitentoevoer van frisse lucht sluit zoals bij stilstand in een file. Ik dacht eerst aan verstopte afvoer of zo, maar er is nergens water op de vloer te ontdekken. Ook de nummerplaat unit in de achterklep is ok. Ik heb ergens gelezen dat dit gebeurt bij te laat vervangen van interieurfilter. Ik vraag me af of niet vervangen of verkeerd plaatsen van een nieuw filter, beslagen ruiten tot gevolg kan hebben?

Hints zeer welkom....
gergely

Re: Plafondunit en ventilatie

Unread post by gergely »

Wat betreft de vochtigheid binnen: ik heb ook enkele malen meegemaakt, dat na het monteren van een nieuw interieurfilter, de ventilatie niet goed werkte. Op gegeven moment viel er zelf een onderdeel naar beneden: de aflsuitklep van de filterhouder.
Deze is toen met een extra parker goed vast gezet, waarna de ventilatie prima werkte.

Hoop dat het bij jou ook zo eenvoudig is.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”