Thesis gekocht en hoe verder....

Discussie en vraagbaak over Thesis
Jeroen Doornbosch

Thesis gekocht en hoe verder....

Unread post by Jeroen Doornbosch »

Ik heb een Thesis gekocht ( m'n tweede) een 2.4 JTD 10v uit maart 2003. 198.000 km. Uiteraard heb ik een aantal storingen waar de dealer Kien in Arnhem nog niet echt raad mee weet. Airbag lampje brandt, auto stuitert na 2 min rijden en bij volgas geeft de auto motorstoring aan. Ik ga dus nu mijn dealer helpen met de tips op dit forum. Wie kan me nog wat aanvullende tips geven op deze onderwerpen:

1. keiharde demping Skyhook ( 2 condensatoren vervangen in de ECU onder de bijrijders stoel)?
2. airbag storing lampje gaar nooit meer uit. ( stekkers onder de stoel en interieurfilter vervangen?)
3. motorstoring lampje bij vollast ( volgens dealer wel wat olielekkage bij de turbo)
4. er zit geen navigatie cd meer in, hoe kom ik aan een andere?
5. auto trilt behoorlijk, dus ik denk banden balanceren en er zit een hoogte slag achter, maar ben bang voor de aandrijfassen en wat dan?

last but not least, waar kan ik de thesis brengen voor betaalbare reparaties en onderhoud. Halan het beste adres?

super als iemand me wat op weg kan helpen, mijn vorige thesis had ik nieuw gekocht ( in mijn rijke tijd :-) en daar had ik eigenlijk op een kleinigheidje niks mee.
lusw

Re: Thesis gekocht en hoe verder....

Unread post by lusw »

Ik heb een half jaar geleden mijn Thesis aangeschaft. Ik ben bekend met de harde skyhook demping.. Bij mij zijn ook de condensatoren vervangen waardoor het probleem is opgelost. Een zwakkere accu zorgt er bij mij wel voor dat de Thesis zo af en toe in z'n hard stand gaat. Dus binnenkort deze maar eens vervangen. Verder bleef bij mij ook continue het airbag lampje branden. Dit is verholpen door het door solderen van de draden van de stekker rechtsvoor. Ook ik moest alles zo'n beetje uitzoeken, aangezien de dealer er geen raad mee wist.
thanas71

Unread post by thanas71 »

Beste Jeroen,

Ik woon zelf ook in Arnhem, maar breng mijn auto's nooit naar de dealer. Met al mijn voorgaande Italiaanse auto's heb ik altijd goede ervaringen gehad bij Garage Fiaitalia in Wijchen (Robert van Wijck). Ook nu is mijn Thesis 3.0V6 uit 2003 bij hem in onderhoud. Eerlijke mensen die je helpen de auto perfect te houden, maar ook meedenken om de kosten beperkt te houden. Wat mij betreft een aanrader om eens langs te rijden.
Kappa.Lancia.Name

Unread post by Kappa.Lancia.Name »

Beste Jeroen,

Je bent bij mij altijd van harte welkom om je Thesis aan de computer te hangen, ik kan dan het een en ander uitlezen en mogelijk resetten. Met de navigatie CD's kan ik je ook helpen.

Marc
Groetjes, Marc

marc@lancia.name
Http://www.lancia.name

2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v

EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
lusw

Unread post by lusw »

Hoi Marc,

Misschien dat je mij ook zou kunnen helpen aan de nieuwste navigatie cd? (2011 toch?).
Ik rijd op dit moment ook nog steeds rond met een 2003 versie vandaar..
Jeroen Doornbosch

Dank voor alle tips!
Jeroen Doornbosch

Hoi Marc,

Das tof, wat is je adres en hoe maak ik een afspraak?

Gr.

Jereoen
Yhim

Unread post by Yhim »

Hi Jeroen Doornbosch,

I'm writing in this topic because there is a high chance I own the same Thesis you did.
Now I'm trying to dig out it's story.
If you see this post, please answer in this thread.

Krzysztof
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”